וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

99% מנושיה של דובאי וורלד הסכימו לארגון מחדש של חובותיה

סוכנויות הידיעות

10.9.2010 / 13:55

דובאי וורלד, שכמעט פשטה רגל ב-2009, תשלים את הארגון מחדש של חובותיה בשבועות הקרובים



דובאי וורלד, חברת האחזקות הממשלתית של דובאי שהגיעה לסף פשיטת רגל בסוף 2009 לאחר שהתקשתה את חובותיה, הודיעה היום כי הגיעה להסכם לארגון מחדש של חובותיה - בסך 24.9 מיליארד דולר - לאחר שזכתה להסכמתם של 99% מנושי החברה.



במסגרת ההסדר, נושיה העיקריים של דובאי וורלד יקבלו 4.4 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות ו-10 מיליארד דולר נוספים, שייפרסו על פני שמונה שנים בריבית הנמוכה מהריבית בשוק. ההסכם הושג לראשונה במאי, ואושר כעת על ידי 99% מנושי החברה, לפי דובאי וורלד. החברה, שנזקקה בחודש מארס לחבילת חילוץ בסך 10 מיליארד דולר מממשלת דובאי, ציינה כי תשלים את הארגון מחדש של חובותיה בשבועות הקרובים.



כדי לממן את פריעת חובותיה, תמכור דובאי וורלד חלק מנכסיה. חברת הנדל"ן הבת נחיל, שנמצאת בבעלות דובאי וורלד, תתפצל מהחברה ותקבל חלק מהנכסים כדי לפרוע את חובותיה, העומדים על 10.9 מיליארד דולר.



החששות ליכולתה של דובאי לפרוע את חובותיה התעוררו בשלהי חודש נובמבר על רקע הערכות כי חברת ההשקעות הממשלתית של הנסיכות, דובאי וורלד, לוותה יותר מדי כסף למימון פרויקטים בתחום הנדל"ן, וכי לא תצליח לפרוע את החובות עקב קריסת שוק הנדל"ן המקומי. ממשלת דובאי והחברות הממשלתיות שלה צברו חובות בסך 109.3 מיליארד דולר בשנים שדמו למשבר, שעה שהנסיכות הפכה את עצמה לאימפריית תיירות, מסחר ושירותים פיננסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully