וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי האופוזיציה באוקראינה חוסמים את דלתות הפרלמנט במחאה על הצנע

סוכנויות הידיעות

10.9.2010 / 15:29

חסימת הדלתות מתבצעת כמחאה על תוכנית הצנע, שבמסגרתה יוכפלו מחירי הדלק ויועלה גיל הפרישה לנשים



חברי אופוזיציה באוקראינה חוסמים כעת את דלתות הפרלמנט באמצעות כיסאות, במחאה על צעדי הצנע אותם יזמה הממשלה במטרה לעמוד בתנאי הסיוע שקיבלה המדינה מקרן המטבע הבינלאומית (imf) - כך דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי.



חסימת הדלתות מתבצעת כמחאה על תוכנית הצנע של הממשלה בראשותו של ויקטור ינוקוביץ', שבמסגרתה יוכפלו מחירי הדלק וגיל הפרישה לנשים יועלה מ-55 ל-60. שני הצעדים הם חלק מהתנאים שאולצה אוקראינה לקבל על עצמה במסגרת חבילת הסיוע של ה-imf, בסך 15 מיליארד דולר.



הפרלמנט האוקראיני ידוע בשל התגרות התכופות הפורצות בין חבריו. ביום שלישי פרצה קטטה בין מחוקקים בפרלמנט, שעה שחברי אופוזיציה ניסו להשתלט על דוכן הנואמים. באביב האחרון חברי פרלמנט מהאופוזיציה שברו את המכונה האחראית לספירת הקולות, ובמקרה אחר השליכו ביצים ופצצות עשן לעבר חברי מפלגות יריבות.



חבילת הסיוע לאוקראינה, שאושרה בחודש יולי, אושרה לאחר שאוקראינה הודיעה כי תזדקק לסיוע נוסף מה-imf, בנוסף לסיוע בסך 10.6 מיליארד דולר שקיבלה מקרן המטבע בסוף 2008, במטרה לצמצם את גירעונותיה ולזכות מחדש באמון המשקיעים. בתמורה לסיוע, דרשה קרן המטבע מאוקראינה לרסן את ההוצאות הממשלתיות, להגדיל את דרישות הלימות ההון מהבנקים ולבצע רפורמות במגזר האנרגיה. לפי תוכנית ה-imf, הגירעון התקציבי של אוקראינה יצומצם ל-5.5% מהתמ"ג השנה ו-3.5% ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully