וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בוול סטריט נסגר בעליות

נמרוד הלפרן

10.9.2010 / 23:14

נתוני המקרו דחפו את הבורסה בניו יורק לחתום שבוע חיובי שני ברציפות. דאו ג'ונס עלה ב-0.5% ובסיכום שבועי ב-0.2%, ומדד S&P 500 סיים את היום והשבוע בעלייה של 0.5%

בורסות וול סטריט סגרו שבוע חיובי שני ברציפות לאחר שנתוני מלאי סיטונאי טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב חיזקו את ההערכות כי הכלכלה הגדולה בעולם ממשיכה להתאושש.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% לרמה של 10,465 נקודות בדרכו לעלייה שבועית של 0.2%; מדד S&P 500 הוסיף 0.5% לרמה של 1,110 נקודות - והשלים בכך עלייה שבועית של 0.5%. זו הפעם הראשונה מאז חודש יוני שהמדד רושם שתי עליות שבועיות ברציפות, ומאז סוף אוגוסט זינק בקרוב ל-6%. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% לרמה של 2,242 נקודות, והשלים בכך עלייה שבועית של 0.4%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם ירידות, והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עלתה ב-0.03% לרמה של 2.8% - רמתה הגבוהה ביותר זה חודש. התשואה השלימה בכך עלייה שבועית שלישית ברציפות - רצף העליות השבועי הארוך בותר מאז אוקטובר.

המלאי הסיטונאי בארה"ב גדל בחודש יולי ב-1.3% - הזינוק החד ביותר מאז יולי 2008 - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו עלייה של 0.4% במלאי הסיטונאי. המכירות הסיטונאיות צמחו ביולי ב-0.6%, העלייה החדה ביותר מאז אפריל, לאחר ירידה של 0.5% בחודש הקודם.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע היום באופן רשמי על מינוי אחד מיועציו הכלכליים הוותיקים, אוסטן גולסבי, כמחליפה של כריסטינה רומר בתפקיד יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא. במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן התייחס אובמה גם למצב הכלכלה בארה"ב, וציין כי התקדמות יציאתה מהמיתון היה עד כה "איטי עד כדי כאב".

"אוסטן הוא אחד מחברי הטובים ואחד הכלכלנים הטובים ביותר במדינה", אמר אובמה בעת ההכרזה על המינוי של גולסבי. "הוא לא רק כלכלן מבריק אלא גם אדם שמבין היטב איך הכלכלה משפיעה על חיי היום יום של אנשים", הוסיף אובמה.

גולסבי, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת שיקגו, הוא אחד משלושה כלכלנים המשמשים כיום כחברים במועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן. הוא יחליף כיו"ר המועצה את כריסטינה רומר, שעזבה את הממשל בשבוע שעבר מסיבות אישיות כדי לחזור למשרת ההוראה שלה באוניברסיטת ברקלי. גולסבי בן ה-41 שימש כיועצו הכלכלי הבכיר של אובמה במהלך הקמפיין של אובמה לנשיאות ב-2008.

אובמה דיבר במסיבת העיתונאים גם על מצב הכלכלה האמריקאית. "הבור שהמיתון הותיר הוא עצום וההתקדמות עד כה היתה איטית עד כדי כאב", אמר הנשיא. אובמה התייחס גם למחלוקת בקונגרס אשר מונעת אישור צעדים שייסעו להקל על המעמד הבינוני בארה"ב, בשל התנגדות הרפובליקאים לביטול הקלות מס לעשירים בארה"ב. "הרעיון לתת הקלות מס של מאות אלפי דולרים למיליונרים, הוא לא רעיון טוב. למה להוציא כסף על מדיניות שלא תסייע להתאוששות הכלכלה, ותעזור לאנשים שאינם זקוקים לעזרה. אבל יש לנו גם נקודות הסכמה עם הרפובליקנים. למה שלא נעזור למשפחות שמשתכרות עד 250 אלף דולר בשנה?", אמר אובמה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully