וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל"ן במנהטן בועט: בניין ב-2 מיליארד דולר

11.9.2010 / 19:30

על רקע הזיכרון לפיגועי ה-11/9 וההתנגדות לבניית המסגד בסמוך לגראונד זירו, עומד לקראת מכירה הבניין השלישי בגודלו במהנטן בסכום דמיוני של 2 מיליארד דולר

המסגד והמרכז הקהילתי המוסלמי שאמור להיבנות מספר רחובות מאתר גראונד זירו – בו עמדו פעם מגדלי התאומים – הוא לא הסיפור הנדל"ני המענין היחיד שמתרחש בימים אלה בניו יורק.

הבנין 111 איית', שנמצא בכתובת השדרה השמינית מספר 111, בין הרחובות 15 ו-16 בשכונת צ'לסי, עומד למכירה. בבנין נמצא בין היתר המטה הניו יורקי של ענקית האינטרנט גוגל ולשעבר השתכנה בו גם רשות הנמלים של ניו יורק. המבנה הענק הוא השלישי בגודלו בעיר - 278,709 מטר רבוע, והוא עשוי להימכר בעבור סכום של 2 מיליארד דולר לפי דיווחים בעיתונים בארה"ב.

למבנה אמנם "רק" 15 קומות, אך הוא משתרע על בלוק שלם. המעליות בו מסוגלות לאכלס משאית סמי טריילר. הבנין תוכנן על ידי לסבי סימפסון בסגנון הארט דקו ובנייתו הושלמה בשנת 1932.

המבנה מיוחד לא רק בגלל ההיסטוריה שלו והגודל העצום אלא גם בגלל חשיבותו בתור אחד מ"מלונות הטלקום" הגדולים בחוף המזרחי של ארה"ב. "מלון טלקום" הוא נקודה שבה חברות טלקום ורשתות מחברות את החומרה שלהן. "מלון טלקום" שכזה הוא בעל חשיבות עליונה עבור תשתית התקשורת בארה"ב.

בבנין ניתן למצוא בנוסף למטה גוגל בניו יורק גם את נייקי usa, מטה אתר האינטרנט של קמעונית הספרים בארנס אנד נובל, לייפטיים אנטרטיינמנט וחברת פרסום גרמנית. הבנין למעשה מלא מבחינת שוכרים ושנה הבאה קרוב לוודאי יניב לבעליו רווח תפעולי של 100 מיליון דולר.

משקיעים, ברוקרים ואנליסטים חלוקים בדעותיהם בנוגע לשאלה האם הבנין יצליח להימכר בעבור סכום של כמה מיליארדי דולרים. בכל מקרה המומחים מסכימים שרכישת הבנין תהיה נקודת ציון בנוגע לחיות שוק הנדל"ן בניו יורק – והתיאבון לערוך בו עסקאות גדולות.

"לא היו רכישות כאלה עד כה אחרי המשבר הפיננסי", אמר סן פסולו, אנליסט מחברת ריל קפיטל אנליטיקס, ל"ניו יורק טיימס", והוסיף: "הבנין הוא ייחודי באחד משוקי הנדל"ן הטובים במנהטן. קרנות השקעה בנדל"ן יגלו ענין רב".

דאגלס הרמון, מתווך נדל"ן בכיר אשר מנכל את מכירת הבנין אמר כי על אף השיפור בשוק הנדל"ן בניו יורק השנה היו מעט עסקות שהיו קשורות לבניינים איכותיים כמו 111 איית'. הרמון אמר כי הבניין ייחודי בכך שהוא ממוקם בשכונה קטנה אך משגשגת בעלת דיירים קבועים באופן יחסי, אשר חותמים על חוזים לטווח ארוך.

  • עוד באותו נושא:
  • מנהטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully