וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת הלקוחות בקניונים וברשתות המזון עלתה ב-50% במהלך החג

עדי דברת-מזריץ ורינה רוזנברג

11.9.2010 / 21:20

לקוחה בסניף טיב טעם באשדוד בשישי: "הסניף היה מלא; לא היה מקום לעבור במעברים, החנייה היתה מפוצצת"



השנה החדשה ברשתות השיווק השונות נפתחה בטעם מתוק מתמיד: רשתות מזון, מסעדות ומתחמי קניות שנשארו פתוחים במשך ימי החג נהנו מתנועת לקוחות הגבוהה בשיעור של 30%-50% יחסית לסופי שבוע אחרים ורשמו שיאים גם בהשוואה לשנים קודמות.



ב-28 סניפי רשת המזון טיב טעם, שהיו פתוחים בימי החג, מדווחים על מחזורי שיא במכירות. "הרגשנו שאנחנו היחידים בארץ שעובדים והעם זורם אלינו. השיא הורגש ביום שישי שהיה יום המכירות החזק ביותר מיום הקמת הרשת. דווקא אחרי ארוחת החג אנשים חוזרים למלא את המקרר", אומר חגי שלום, מנכ"ל טיב טעם.




אורנה, לקוחה שביקרה בסניף טיב טעם באשדוד בבוקר יום שישי, סיפרה כי הסניף היה מלא עד אפס מקום. "לא היה מקום לעבור במעברים, החנייה היתה מפוצצת אפילו יותר מערב החג ואנשים הגיעו לקופות עם עגלות עמוסות במצרכים. העגלה של האישה שעמדה לפני היתה בסך של 550 שקל, והעגלות האחרות לא נראו שונות". בטיב טעם מדווחים כי יותר מ 200 אלף איש ביקרו בסניפי הרשת בסוף השבוע.



בכיר ברשת מזון שהיתה פתוחה בחג ובשבת אמר אתמול כי "מכרנו בחג ובסוף השבוע 20% יותר מאשר בסוף שבוע רגיל. צריך להביא בחשבון שגם בסוף שבוע רגיל המכירות גבוהות בכ-20% מימים רגילים".



רמי לוי סיפר כי "היה חג חזק מאוד. מכרנו בשבוע של החג 20% יותר לעומת 2009. אנחנו רואים מעבר של לקוחות לחנויות מוזלות והמגמה הזאת ממשיכה להתחזק". לוי טוען כי הסיבה לעלייה טמונה במועד תחילת הלימודים: "עד 31 באוגוסט העם התעסק בהכנות לבית הספר, לכן כל המכירות התרכזו בשבוע אחד שהיה מאוד חזק".



מלבד רשתות המזון, גם מתחמי הקניות שנשארו פתוחים בימי החג מדווחים על מבקרים רבים. עופר שחטר, מנכ"ל אריאל פרומול, שמפעילה בין היתר את קניון m הדרך ואת קניון מול זיכרון שבזכרון יעקב מספר על עלייה של 30% 40% בתנועת לקוחות לעומת סוף שבוע רגיל. "מרכזי הקניות העירוניים שלנו היו סגורים בארבעת ימי החג, אבל אלו שנמצאים מחוץ לערים, במיוחד בדרך לאזורי טיולים שונים, נהנו מתנועת לקוחות גבוהה", אומר שחטר.



לדבריו, מאחר שראש השנה נפל על תקופת חג אידל פיטר, גם המסחר בכפרים הערביים היה סגור ולכן מתחמי הקניות האחרים באזור נהנו יותר. את התנועה שהיתה במתחם בתי הקולנוע והמסעדות שבנתניה, אלכסנדרה סנטר, מגדיר שחטר כ"משוגעת". לדבריו, "לפי הכניסות לחניון אנחנו יכולים לראות שביקרו במקום 100% יותר אנשים מאשר בסוף שבוע רגיל".



חי גאליס, סמנכ"ל ניהול ביג מרכזי קניות, שכמה חנויות בעשרה מתוך 15 המתחמים של החברה היו פתוחות בימי החג ובשבת, מספר כי את הגידול המשמעותי בכמות המבקרים הם ראו בביג סשן בנצרת, שרשם פי שתיים וחצי יותר מבקרים מאשר בסוף שבוע רגיל.



"ביום השני של החג, יום שישי בשבוע, היו יותר לקוחות במתחם מאשר בשאר ימי החג. לדעתי, הסיבה לכך היא כי בימי חמישי אנשים עוד היו בארוחות חג עם המשפחות ורק למחרת התחילו לחפש תעסוקה בחוץ. הסיבה שבגללה זכה מתחם ביג סשן לכמות מבקרים כל כך מאסיבית היא בשל תנועת המטיילים באזור, שנכנסו על הדרך, וגם אנשים שהגיעו במיוחד כדי לראות את המתחם המיוחד, שבנוי בצורה של רחוב. השארנו את המתחם פתוח עד חצות ואף 1:00 בגלל עומס הפעילות", אומר גאליס.



גם במתחמים נוספים של החברה, כמו ביג באר שבע וביג פולג, שכ 60% 60% מהחנויות בהם היו פתוחים במשך ימי החג ובשבת, היתה תנועה הגדולה בכפי 1.5 יותר מאשר בסוף שבוע רגיל.



לקוחות שביקרו במתחם סטאר סנטר באשדוד מדווחים כי אי אפשר היה למצוא חנייה מרוב שהמקום היה מלא, אפילו יותר מבערב חג. שחר יגל, מנכ"ל סטאר סנטר, דיווח כי "תנועת המבקרים היתה 60 אלף מבקרים מיום רביעי עד שבת, לעומת 40 אלף מבקרים בימים אלה בשבועות אחרים. ציפינו לכמות רבה של מבקרים, אבל החג הזה עלה גם על הציפיות שלנו, על אף שכל החנויות במתחם היו פתוחות. כמות המבקרים בחג הזה היתה גדולה בכ 20% מזו של שנה שעברה".



מוריס בניסתי, מנכ"ל קניון ארנה, שכ 80% מהחנויות בו היו פתוחות במהלך החג ובשבת, דיווח כי "ימי שישי ושבת היו הבולטים ביותר ¬ כ 30 אלף איש ביקרו ביום שישי האחרון לעומת 15 18 אלף מבקרים ביום שישי רגיל ו 30 אלף מבקרים נוספים אתמול, לעומת כ 25 אלף בשבת רגילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully