וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון הבורסה ידון בהעברת השליטה בפסגות לאיפקס

מיכאל רוכוורגר

12.9.2010 / 6:57



>> בצל החקירה המסועפת שעורכת הרשות לניירות ערך בשנה האחרונה כנגד בית ההשקעות פסגות, בחשד להרצת ניירות ערך בתיק הנוסטרו של החברה, נמשך ההליך הפורמלי לקראת העברת השליטה בבית ההשקעות הגדול בישראל, המנוהל על ידי רועי ורמוס, מידי קרן יורק לידי קרן איפקס. באחרונה העבירה פסגות לדירקטוריון הבורסה לניירות ערך בקשה להעברת השליטה לידי קרן איפקס. זאת לקראת התכנסות של דירקטוריון הבורסה לישיבה בנושא בתקופה הקרובה. לפני כן, ככל הנראה סביב 15 בספטמבר, צריכה הבורסה למסור פרטים לגבי התנהלות העסקה.

כדי להשלים את העברת השליטה בפסגות, נדרשת קבלת אישורים משלושה רגולטורים: המפקח על הביטוח והשוק ההון במשרד האוצר, רשות ניירות ערך ודירקטוריון הבורסה.



בעוד שאת הפניות למפקח על הביטוח ולרשות ני"ע מבצע הגוף הרוכש כלומר איפקס, הרי שאת הפנייה לבורסה מבצע הגוף הנמכר (פסגות), שהעביר פרטים שונים לגבי הבעלים החדשים והדירקטורים שיכהנו מטעמו.



ככל הידוע, המגעים בין אייפקס לבין יורק על המחיר הסופי שלפיו יימכר פסגות (76%) נמשכים במלוא המרץ. במסגרת תנאי ההסכם המקוריים, מדצמבר 2009 אמורה אייפקס לרכוש את פסגות לפי שווי של כ-3.1 מיליארד שקל, כלומר לשלם כ-2.35 מיליארד שקל. מועד הסגירה המקורי של העסקה נקבע לסוף ספטמבר 2010.



הסכם זה כלל את הישארותו של ורמוס בתפקיד המנכ"ל כתנאי מתלה לעסקה, אולם בעקבות החקירה לא ברור אם ורמוס ושני המנהלים הנוספים המצויים בחקירה - יוכלו להישאר בתפקידם.



לפי הערכות מקורבים למשא ומתן, ביורק יעשו הכל כדי שההנחה לא תחרוג מכ-10%, כלומר כ300 מיליון שקל - בכפוף להתפתחויות מכיוונה של רשות ניירות ערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully