וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מעלה את תחזית הדירוג של טן לחיובית

מאת מיכאל רוכוורגר

12.9.2010 / 6:57

במעלות ציינו כי הנזילות של טן לא מספקת, וכי ללא ניצול מסגרות אשראי החברה תציג עד סוף 2011 גירעון תזרימי של 30 מיליון שקל



>> חברת הדירוג מעלות s&p אישררה ערב חג ראש השנה את דירוג האשראי של חברת הדלק טן ברמה של +bbb, וכן העלתה את תחזית הדירוג מיציבה לחיובית - זאת לאור יציבות תוצאותיה של החברה ולמרות החולשה בשוק שיווק הדלק שבו היא פעילה.



טן מפעילה 39 תחנות דלק ו-13 חנויות נוחות בישראל, ומצויה בשליטת אליעזר פישמן וכן מוחזקת על ידי קבוצת אקסלנס, הכוללת את קופות הגמל של בית ההשקעות (5.01%) ומייסדיו, רוני בירם (4.33%) וגיל דויטש (4.33%). מניות טן אינן נסחרות בבורסה, אך מאחר שהנפיקה אג"ח א' סחירות בהיקף של 166 מיליון שקל (הנסחרות בתשואה לפדיון של 3.6%) היא מחויבת בדיווחים לבורסה.

"תחזית הדירוג החיובית משקפת את הסבירות להעלאת הדירוג של החברה במשך 12 החודשים הקרובים, אם היא תצליח להמשיך ולייצר רווחיות דומה על רקע הסביבה הענפית המאתגרת וכן לשמור על יחסי כיסוי החוב הנוכחיים", כותבים האנליסטים של מעלות, אך יחד עם זאת מסתייגים ומוסיפים: "אנו רואים את תיק הנכסים של החברה כחלש יחסית למתחרותיה בענף לאור גודלה (נתח שוק של כ-4%), מיקומים נחותים והיעדר פיזור גיאוגרפי. בנוסף, לחברה לא קיים יתרון לגודל בעת מו"מ עם בז"ן לרכישת דלק".



החל מהמחצית השנייה של 2009 חלה הידרדרות חריפה בענף הדלק, שבאה לידי ביטוי בשחיקת המרווחים בתחנות, עליית מחירי השכירויות ותחרות עזה בשוק הדלקנים. במעלות טוענים כי השוני הקיים בין המודל העסקי של טן לבין זה של יתר חברות שיווק הדלק (כמו פז, דלק ישראל, סונול ודור-אלון) הביא לכך שהפגיעה בתוצאותיה הכספיות היתה נמוכה יחסית ליתר החברות, וכן יחסית לציפיות הנמוכות של מעלות.



ההבדלים העיקריים בין טן לשאר החברות כוללים, לפי מעלות, מבנה הוצאות רזה התומך במתח מרווחים נמוך, פעילות שיווק ישיר מצומצמת ותקופות שכירות ארוכות. בנוסף טוענים במעלות כי בניגוד לחברות אחרות, טן יכולה להתחרות באופן נקודתי בחברות מתחרות ללא השפעה רוחבית על כלל התחנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully