וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואן 1 של עדי איל רוצה לרכוש את פעילות הייעוץ של פועלים סהר

מאת שרון שפורר

12.9.2010 / 6:57

בלעדי קבוצת וואן מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת פעילות הייעוץ למוסדיים של פועלים סהר. העסקה תבוצע באמצעות חברת אנטרופי



>> קבוצת וואן 1 של עדי איל מעוניית לרכוש את פעילות הייעוץ של פועלים סהר. וואן 1 שבשליטת מיחשוב ישיר תבצע את העסקה באמצעות חברת אנטרופי, שבה היא מחזיקה ב-75% באמצעות חברת וואן טכנולוגיות. אנטרופי שהוקמה ב-2005 עוסקת בשירותי ייעוץ בתחום ניהול הסיכונים.

וואן 1 רכשה את האחזקה באנטרופי ב-2008 תמורת 13 מיליון שקל מבעלי השליטה בה - ארנסט קציר, גל סטאל ויגאל אברהמי - המחזיקים כיום ב-25% מהמניות. סכום נוסף הנאמד ב-4 מיליון שקל צפויה וואן טכנולוגיות להעביר לקציר, סטאל ואברהמי בשנים הקרובות לפי ביצועי אנטרופי בשנים אלו.



פועלים סהר נאלצה למכור את פעילות הייעוץ בהצבעה באסיפות כלליות למוסדיים. זאת בשל ביקורת חריפה על ניגודי עניינים, הנובעים מכך שהיא נשלטת בידי בנק הפועלים ובנוסף עוסקת בפעילות ברוקראז'. רבות מהחברות שלגביהן היה על פועלים סהר לחוות דעה היו לקוחות של הבנק, המחזיק בנתח של 30% מהאשראי לציבור במערכת הבנקאות.



גם אנטרופי עלולה להיקלע למצבים של ניגוד עניינים אם תושלם העסקה לרכישת פעילות הייעוץ של פועלים סהר.



אנטרופי עוסקת בייעוץ של ניהול סיכונים, בעיקר במגזר הפיננסי.



על פי אתר החברה, כל הבנקים הגדולים וכמה מהבנקים הבינוניים נמנים עם לקוחותיה. החברה עלולה להיקלע למצב שבו תיאלץ להמליץ למוסדיים כיצד להצביע באסיפה של גוף פיננסי מסוים שעמו היא עבדה, עובדת או תעבוד בעתיד.



עדי איל ייסד את מיחשוב ישיר ב-91' והוא משמש גם המנכ"ל שלה, וכן מנכ"ל החברה הבת וואן טכנולוגיות. ב-2002 הורשע איל בשימוש במידע פנים שביצע ב-97'. ההרשעה נגעה לשימוש במידע פנים הקשור לתשלובת אלוני שבה שימש כדירקטור. מיחשוב ישיר נסחרת בבורסה לפי שווי של 68 מיליון שקל, אחרי עלייה של כ-70% מתחילת השנה, מתוכם 21% בחודש האחרון. את המחצית הראשונה של 2010 היא סיימה עם רווח של 9.7 מיליון שקל (המיוחס לבעלי המניות) והכנסות של 273 מיליון שקל, אחרי שב-2009 הרוויחה 14 מיליון שקל ורשמה הכנסות של 523 מיליון שקל.



במחצית הראשונה של 2010 הרוויחה פועלים סהר 17 מיליון שקל - ירידה של כ-10% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. הבנק השקיע בחברה 17 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2010, בהמשך להשקעה של 195 מיליון שקל עד סוף 2009. תהליך מכירת פעילות הייעוץ של פועלים סהר מנוהל בידי פועלים שוקי הון, בניהולו של אמיר אביב. מטעם אנטרופי מנהל את המגעים המנכ"ל גל סטאל.



דוברת בנק הפועלים מסרה: אנחנו נמצאים במו"מ עם כמה גופים. כשיוחלט על זהות הקונה נפרסם אותה.



חברת אנטרופי אישרה את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully