וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל: גולף תדע לצמוח בישראל, ושטראוס תעשה זאת בחו"ל

TheMarker

12.9.2010 / 6:57



1. טבע - חשש יתר מהקופקסון ורציופארם יצר תמחור אטרקטיבי

טבע היא חברת תרופות רב-לאומית הפועלת בעיקר בשוק הגנרי (חיקוי של תרופות מקור). לחברה כמה מנועי צמיחה לשנים הקרובות, הכוללים תרופות בתחום הביו-גנרי, את תרופת האזילקט למחלת פרקינסון, תרופות לנשים ותוכניות להתרחב באסיה (בעיקר יפן) ובאירופה.



החברה מצפה לסיים את 2010 עם רווח של כ-4 מיליארד דולר - כ-4.5-4.6 דולר למניה. האנליסטים מצפים כי הרווח ב-2011 יהיה 5.1 דולר למניה. על פי תחזית זו, מניית טבע נסחרת כיום במכפיל רווח של 10 בלבד.



תרופת הקופקסון של טבע לטרשת נפוצה אחראית לכ-20% מהכנסותיה ולכ-30% מהרווח שלה. תוקף הפטנט עליה יפוג ב-2015, אך בטבע מעריכים כי תקיפת הפטנט מסובכת נוכח מורכבות התרופה, שתמשיך להיות מוצר מוביל גם בשנים הקרובות.



באוגוסט 2010 רכשה טבע את רציופארם הגרמנית, יצרנית התרופות הגנרית השישית בעולם, תמורת 4.8 מיליארד דולר. הכנסות רציופארם ב-2009 היו 2 מיליארד דולר וה-ebidta שלה היה כ-400 מיליון דולר. העסקה צפויה לתרום לרווח למניה של טבע בתוך שלושה רבעונים. התמחור הנוכחי של טבע משקף פסימיות יתר בנוגע לקופקסון וחשדנות באשר להצלחתה של עסקת רציופארם. בעינינו זהו תמחור שהופך את טבע להשקעה מומלצת.



2. גולף - הנהלה טובה ואיתנות פיננסית



גולף פועלת בתחום אופנת ההלבשה והבית, באמצעות החנויות גולף, פולגת, אינטימה, ספרינט ומקס מורטי. בראש הקבוצה הנהלה טובה ואיכותית שהוכיחה את עצמה לאורך השנים בקבלת החלטות והנחלת אסטרטגיית צמיחה. החברה מחפשת הזדמנויות חדשות לרכישה, פתיחת סניפים נוספים וכניסה לתחום הריהוט. גולף שומרת על קופת מזומנים גדולה של כ-155 מיליון שקל, ללא חוב, ונוהגת לחלק דיווידנדים מהרווחים.



ההון העצמי של גולף היה בסוף יוני 323 מיליון שקל, וסך נכסיה הוא כ-424 מיליון שקל. היחסים הפיננסיים של החברה מעולים והיא שומרת על יציבות פיננסית. שווי השוק שלה מסתכם ב-816 מיליון שקל. במחיר הנוכחי ובהתחשב ברווחיות, בנזילות, באיתנות הפיננסית וברמת הניהול שלה, גולף מומלצת על ידינו להשקעה.



3. אל על - טיסות המשך במדינות bric



אל על גילתה במשבר יכולת שרידות בולטת בהשוואה לחברות תעופה גדולות אחרות. ברבעון השני של 2010 ניתן ביטוי ראשוני ליישום האסטרטגיה שעליה הכריזה. הכנסות החברה צמחו ב-25%, הוצאות ההפעלה צומצמו, והחברה עברה מהפסד של כ-20 מיליון דולר ברבעון המקביל לרווח נקי של כ-15 מיליון דולר. התזרים מפעילות שוטפת הוכפל ל-83 מיליון דולר.



התוכניות של אל על לעתיד כוללות הגדלה וגיוון של מקורות ההכנסה שאינם תלויי אנרגיה, כמו מיקור חוץ של תחזוקת מטוסים ומכירות מוצרים במטוס. החברה מתכננת להמשיך להרחיב את טיסות המטען הרווחיות, וליצור בריתות פנים-ארציות עם חברות בחו"ל כדי לתת מענה לטיסות המשך. המוקדים בעולם הם ארה"ב ומדינות bric.



תנועת הנוסעים באל על תלויה גם במצב הכלכלה העולמית, ומיתון נוסף עלול לפגוע בה.



4. שטראוס - מנועי צמיחה בחו"ל



חברת המזון והממתקים שטראוס נמצאת בתהליך התייעלות מתמשך, שיכלול גם מרכז לוגיסטי ביישוב שוהם. הכנסות שטראוס מתחלקות כמעט שווה בשווה בין ישראל וחו"ל, אך פוטנציאל הצמיחה העיקרי מצוי בחו"ל.



אחד ממנועי הצמיחה לשנים הבאות הוא תחום הסלטים בחו"ל. שטראוס נערכת כעת להגדלת היקף ייצור הסלטים בחו"ל כדי לעמוד בביקוש. בתחום הקפה החברה מבססת את מעמדה בברזיל שהופכת לשוק יעד מרכזי. תחום חדש יחסית הוא פעילות המים שנולדה מאיחוד של פעילות פנימית ורכישת תמי 4.



שטראוס דיווחה במחצית 2010 על רווח של 184 מיליון שקל, לעומת 147 מיליון שקל בתקופה המקבילה. החברה מתאפיינת בתרבות ניהולית יציבה, יצירת שותפויות אסטרטגיות בינלאומיות, פוטנציאל צמיחה, יציבות, ביזור גיאוגרפי ומוצרי ויכולת מוכחת להתייעל ולהטמיע חברות ופעילויות שנרכשו.



5. כור - החשיפה לקרדיט סוויס תוביל להשקעות נוספות



כור היא זרוע ההשקעות הבינלאומיות של קונצרן אי.די.בי. אחזקות החברה העיקריות הן בבנק השווייצי קרדיט סוויס ובחברת האגרוכימיה מכתשים אגן. לכור היו כמה מחזורי השקעה בקרדיט סוויס שהביאו לרווחים גדולים ולהגדלה משמעותית של הונה העצמי, המגיע לכ-4 מיליארד שקל.



כניסת כור לקרן בינלאומית של קרדיט סוויס ומשקיעים נוספים שמשקיעה בשווקים מתפתחים היא בעלת פוטנציאל. צעד זה תואם את אסטרטגיית הקבוצה בפנייה לשווקים צומחים תוך ניצול פלטפורמת קרדיט סוויס, הן מבחינת חשיפה להשקעות והן במיומנותה במתן אשראי ובחינת מצב השקעות.



מכתשים אגן הודיעה באחרונה על ביטול עסקה לרכישת חברת אלבאו שהיתה יכולה לתת לה קפיצת מדרגה בהכנסות, רווחיות ומיצוב בשוק. אך היא ממשיכה לחפש מועמדות אחרות לרכישה בחו"ל. אפשרות אחרת היא שהחברה עצמה תירכש על ידי חברה גדולה בחו"ל.



כור החלה באחרונה להשקיע גם בנדל"ן בארה"ב ועשויה לעשות צעדים נוספים כאלו באירופה. החברה צפויה לקבל דיווידנד נאה מקרדיט סוויס, ואולי אף לחלק דיבידנד בעצמה אם תממש חלק מהחזקותיה המרכזיות בקרדיט סוויס או במכתשים אגן.



את ההמלצות סיפקו האנליסטים גלעד בן ציון, נטלי אליסוף, אבי שוויצר ושוש אשכנזי ממחלקת המחקר של הראל פיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully