וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל: אבנר וישראמקו עוד לא אמרו את המלה האחרונה

TheMarker

12.9.2010 / 6:57



1. אבנר - שחקנית מובילה בחיפושי הגז

תחום חיפושי הגז והנפט מאופיין בסיכון גבוה אך מרכז עניין רב נוכח הפוטנציאל לתגליות משמעותיות שעשויות להיות בישראל בשנה הקרובה. אבנר מקבוצת דלק היא שותפות חיפושי הגז הטבעי והנפט הגדולה והמובילה בישראל. פעילויותיה המרכזיות נעשות בשיתוף עם חברת הנפט האמריקאית נובל אנרג'י.



אבנר שותפה בשטח במים העמוקים של ישראל שבו מצוי המבנה הגיאולוגי לווייתן. בלווייתן עשוי להימצא גז טבעי ו/או נפט בהיקפי ענק, כשהסיכוי לגז טבעי הוא לפחות 50% והסיכוי לנפט הוא נמוך. הקידוח בלווייתן יחל באוקטובר וצפוי להימשך עד מארס 2011. אבנר היא גם בעלת החזקות בשדה הגז המוכח תמר וכן במאגר הגז ים תטיס. הפוטנציאל בחברה רב, אך גם הסיכון בה גבוה.



2. ישראמקו - השוק מחמיר ביחס לסיכון



ישראמקו היא שותפות ותיקה לחיפושי גז ונפט בישראל. לחברה החזקה משמעותית בשדה הגז תמר, שנמצא בתחילת 2009. תמר הוא שדה גז גדול בקנה מידה עולמי וזרימת הגז ממנו צפויה להיות בהיקף גדול. הפקת הגז בתמר צפיה להתחיל ב-2013.



כיום מייחסים המשקיעים לתמר סיכון גבוה בגלל המימון הרב הדרוש לפיתוח השדה והבאת הגז לחוף. התממשות אבני הדרך בפרויקט, סגירת נושא המימון, תוכנית פיתוח מלאה וחוזים סופיים מול חברת החשמל יפחיתו את הסיכון ויתרמו משמעותית לערך של ישראמקו. בנוסף, לישראמקו יש החזקות משמעותיות בשטחי שמשון ודניאל, שעדיין אינם מקבלים כל תמחור.



3. בי קומיוניקיישנס - להחזיק בבזק עם מנוף



החברה, שמחזיקה בגרעין השליטה בבזק, היא לטעמנו דרך השקעה מומלצת בבזק. החברה היא למעשה מכשיר מובנה שבעזרת הון העצמי והלוואות בריבית נמוכה מאוד מחזיקה בכ-30% ממניות בזק, ששווי השוק שלהן הוא 7 מיליארד שקל.



בי-קומיוניקיישנס נהנית מתשואת הדיווידנד הגבוהה של בזק, וחלקה בו ב-2010 צפוי להגיע לכ-709 מיליון שקל. הדיווידנדים לא יחולקו, אלא ינוצלו כנראה להחזר החוב ששימש להשתלטות על בזק. בי-קומיוניקיישנס נסחרת בדיסקאונט של 35% על שווי החזקתה בבזק, ולכן אנו מעדיפים אותה על פני החזקה ישירה בבזק עצמה.



4. נייס - טכנולוגיה מובילה וקופת מזומנים ענקית



לנייס יש מערכות הקלטה מתוחכמות שמותאמות למרכזי שירות לקוחות והן יעילות במניעת הונאות והלבנת כספים. בנוף יש לה חטיבה מתקדמת של מוצרים לתחום הביטחוני. נייס צומחת בשיעור דו-ספרתי ונסחרת במכפיל של 14 על רווחי 2011. מעבר לפעילות העסקית נייס מחזיקה בקופת המזומנים שבה כ-596 מיליון שקל ואין לה חוב כלל. כיום הקופה הזו מניבה לה הכנסות ריבית נמוכות מאוד.



אנחנו מאמינים שמלבד הצמיחה האורגנית, נייס יכולה לגדול דרך פעילות של מיזוגים ורכישות. היא עשויה גם לנצל את החולשה של קומברס כדי לרכוש ממנה את המתחרה הגדולה שלה, ורינט.



5. פרוטליקס - בציפייה לאישור התרופה בארה"ב



פרוטליקס מייצרת תרופות המופקות בהנדסה גנטית בצמחים. החברה צפויה לקבל השנה אישור fda והרשויות באירופה לשיווק תרופת uplyso לטיפול בחולים עם מחלת גושה. אנו צופים כי פרוטליקס והשותפה פייזר עשויות להגיע ב-2014 למכירות של עד 180 מיליון דולר בשנה מה-uplyso. השתיים עשויות לנצל לשם כך את בעיות הייצור של המתחרות ג'נזיים ושייר.



פרוטליקס אמורה להמשיך ולפתח במקביל גרסאות מבוססות צמח של תרופות לטיפול במחלת פאברי ושל הנוגדן אנברל בצד תוכניות אחרות של החברה בתחום הביו-דיפנס. מחיר היעד למניות החברה הוא 9 דולר המשקפים מכפיל מכירות של 30 על רווחי 2013 בסך 0.35 דולר למניה. זאת, לאחר הפעלת דיסקאונט של 15% לשנתיים בתוספת ערך טכנולוגיה ומו"פ של 1.5 דולר למניה.



את המלצותיה של כלל סיפקו האנליסטים ירון זר, צחי אברהם, ד"ר יואב קידר ויונתן קרייזמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully