וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס: דירה מדורי משכנתא ממזרחי

TheMarker

12.9.2010 / 6:57



1. מזרחי טפחות - יקר אך טוב

בנק מזרחי הוא היקר במערכת על פי מכפילי רווח והון, אך הוא מציג גם את התוצאות הטובות ביותר בשלוש השנים האחרונות. הבנק יעדכן להערכתנו את יעד התשואה להון ל-15% עד סוף 2013. מזרחי ייחודי בכך ש-50% מתיק האשראי שלו מורכבים ממשכנתאות. תיק זה רווחי פחות מתיקי אשראי אחרים, אך רמת הסיכון בו נמוכה. הבנק גם מנהל באופן חכם את תיק הנגזרים שלו ונהנה מיחסים נוחים בין ועד העובדים להנהלה. הבנק מגדיל את נתח השוק שלו, וממשיך לחלק דיווידנדים.



2. מדטכניקה - סיכון נמוך ותשואת דיווידנד גבוהה



קבוצת מדטכניקה עוסקת בעיקר בייבוא, שיווק והפצה של ציוד רפואי ומדעי ובמתן שירות למוצרים המשווקים. הקבוצה עוסקת באמצעות חברות מאוחדות בפיתוח, ייצור ושיווק מכשור רפואי, בעיקר לחו"ל, באמצעות החברה הבת פלייט מדיקל.



הסיכון בפעילות מדטכניקה נמוך יחסית בגלל ריכוז הפעילות בשוק המקומי, אך זהו שוק קטן, ויכולת הצמיחה בו מוגבלת. פוטנציאל הצמיחה של הקבוצה הוא בחו"ל. פלייט מדיקל עוסקת במכירת מנשמים באמצעות מפיץ בלעדי. מכירות המנשמים הסתכמו בשנים האחרונות בעשרות מיליוני שקלים בשנה. בשנה האחרונה חלה ירידה הדרגתית בהיקף המכירות בשל התיישנות המנשמים. החברה האיצה פיתוח דור חדש ומתקדם, וקיבלה אישור לשיווקו בארה"ב ובאירופה. הפצת המנשם החדש תחל ברבעון הרביעי. לחברה תזרים מזומנים יציב ותשואת דיווידנד של כ-8%.



3. דורי בנייה - נהנית מתנופת הבנייה בישראל



דורי בנייה הונפקה במארס בעקבות פיצול הפעילות הקבלנית מקבוצת א. דורי. היא מבצעת עבודות בתחומי הבנייה למגורים, המלונאות, מבני הציבור, הדיור המוגן, המשרדים, המרכזים המסחריים, מבני התעשייה והמתקנים הביטחוניים.



צבר ההזמנות של החברה, שהיקפו 2.2 מיליארד שקל, צומח בשיעורים יפים, ורובו מיועד לביצוע בשנים 2010-2011. החברה נחשבת ליעילה ביחס למתחרות ושיעור הרווח הגולמי שלה הוא כ-8% - לעומת כ-5% אצל המתחרות.



לחברה איתנות פיננסית גבוהה וקופת מזומנים של 119 מיליון שקל. מכפיל הרווח הנקי שלה (לפי חצי השנה האחרונה) הוא 5 בלבד, ותשואת הדיווידנד מגיעה לכ-6% בשנה. נוכח צבר הפרויקטים, הצמיחה במכירות וברווח אמורה להימשך.



4. מבני תעשייה - פיזור גיאוגרפי ואתגר ניהולי



מבני תעשייה נהנית מתיק מגוון הכולל 890 נכסים. החברה פרושה בישראל (70% מהפעילות), קנדה (12%) וגרמניה (12%) ושטח המבנים שלה הוא 1,943 אלף מ"ר. הפיזור מקנה לה עמידות יחסית בפני זעזועים מקומיים, אך יוצר אתגר ניהולי.



בנכסים בישראל יושבים מאות שוכרים - מה שמנטרל תלות בלקוחות בודדים. מצד שני, השכרה לגופים קטנים חושפת את החברה למצב של מיתון בישראל. למבני תעשייה יש כמה מקורות השבחה ברמות סיכון שונות. לחברה יש פרויקטים יזמיים של נדל"ן מניב בישראל - חלקם מושכרים מראש - ושטחים הנמצאים בהליכי אכלוס.



התפוסה בנכסי החברה היא 90.2% והנכסים החדשים יכולים לספק עוד הזדמנויות צמיחה. השבחה נוספת יכולה להגיע מנכסים שנרכשו ושלא שוערכו עדיין לפי ערכם הנוכחי בשוק. לחברה יש גם חשיפה לפרויקטים יזמיים מסוכנים יותר של מגורים ולנדל"ן מניב בחו"ל, ויש לה גם החזקות בחברות מירלנד סוויטלנד ומונדון.



בשלוש השנים האחרונות יש שחיקה ביחסי האיתנות הפיננסית של הקבוצה בעקבות הפסדים בחברות המוחזקות. הקבוצה ספגה ירידה בשווי הנכסים בחו"ל, הנפיקה אג"ח וביצעה רכישות ממונפות. עם זאת, לרשותה יתרות מזומנים, מסגרות פנויות בבנק ונכסים לא משועבדים. תשואת הדיווידנד השנתית שלה היא כ-6%.



5. חילן טק - ניהול איכותי ויציבות לאורך זמן



לחילן טק שלושה תחומי פעילות. הראשון הוא מתן שירותי שכר, נוכחות ומשאבי אנוש, שאחראי לכ-60% מהכנסותיה. לצידו פועלת החברה בשיווק ומכירת מוצרים בתחום טכנולוגיית המידע. תחום זה מייצר כ-35% מההכנסות ומצוי בצמיחה מואצת. התחום השלישי, מתן שירותי מידע עסקי ופתרונות תוכנה, מייצר כ-5% מההכנסות.



בשנים האחרונות הרחיבה חילן טק את פעילותה באמצעות רכישת חברות אחרות שהעשירו את תמהיל מוצריה. עם החברות שנרכשו נמנות חברת אבטחת המידע we, מפעילת המאגר המשפטי תקדין, ואס.פי.דאטא, שמתמחה בבינה העסקית.



העשרת תמהיל המוצרים שיפרה את סיכויי הצמיחה לאורך זמן. את המחצית הראשונה של השנה סיימה חילן טק עם הכנסות של 122 מיליון שקל ורווח נקי של 20 מיליון שקל. לחברה תזרים מפעילות שוטפת בסך של 20.5 מיליון שקל. ההון העצמי שלה מסתכם ב-83 מיליון שקל - 33% מסך המאזן. לחברה איתנות פיננסית גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully