וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל תלווה 223 מיליון ד' לפרויקט האתנול של מימן בקולומביה

מאת אבי בר-אלי

12.9.2010 / 6:57

הבנק הגדול בדרום אמריקה, בנקו דו ברזיל, יעמיד לקבוצות מרחב ואמפל מימון בשיעור של 80% - כנגד רכש ציוד מחברה בברזיל. מנהל הפרויקט: "הריבית נמוכה מזו שבארה"ב או בקולומביה"



>> הבנק הגדול בדרום אמריקה, בנקו דו ברזיל (banco do brazil), אישר לפני כשבוע הלוואה בגובה 223 מיליון דולר עבור פרויקט האתנול של איש העסקים יוסי מימן - כך דיווח היומון הברזילאי "אסטאדו דה סאו פאולו".



מימן, באמצעות קבוצות מרחב ואמפל שבבעלותו, מתכנן זה שלוש שנים פרויקט בהיקף כולל של כ-280 מיליון דולר לגידול קני סוכר על שטח של כ-100 אלף דונם בקולומביה, ולהקמת מפעל לייצור אתנול בסמוך. על המימון הבנקאי הצפוי, בשיעור של כ-80% מהיקף ההשקעה, דיווחה אמפל כבר בתחילת השנה. ואולם בברזיל פורסם היקף המימון רק כעת, במסגרת התוכנית הממשלתית של ברזיל למימון סחר-חוץ, כשמרחב ואמפל ישתמשו בכספי ההלוואה לרכישת ציוד עבור הפרויקט מחברת תעשיית האתנול הברזילאית systems-uni.

ההלוואה, שתוצמד לריבית הליבור (פחות מ-1%), "היא זולה בהרבה מזו שהיינו לוקחים בקולומביה או בארה"ב", אמר מנהל הפרויקט, ג'ורג' צ'אבס. זאת, ציינה התקשורת בברזיל, במסגרת מדיניותו של נשיא ברזיל, לואיש אינסיו דה סילווה (לולה), לקדם הסכמים לשיתוף טכנולוגי בייצור דלקים ביולוגיים עם מדינות דרום אמריקה ואפריקה.



פרויקט האתנול של מימן יוקם באזור הגבול הצפוני של קולומביה (הים הקריבי). בשדה יקצרו מדי שנה 140-160 טונות קני סוכר, שישמשו להפקת 112 מיליון ליטר אתנול בשנה. הפעילות המסחרית בשדה ובמתקנים צפויה להתחיל ב-2012, כאשר לתפוקתו המלאה יגיע המפעל ב-2014 (סך קיבולת של 137 מיליון ליטר בשנה). לפרויקט ניתן אישור אזור סחר חופשי, וקרקעותיו כבר נרכשו או הוחכרו. בפרויקט צפויים להיות מועסקים 7,000 עובדים. לפי שעה מחזיקות בפרויקט מרחב (75%) ואמפל (25%), לאחר שאמפל מימשה בתחילת השנה אופציה לרכישת מניות בפרויקט (בעסקת בעלי עניין) לפי שווי של 90 מיליון דולר.



הממשל בקולומביה עושה מאמצים לעודד את שילוב האתנול במשק הדלק במדינה מ-2000, וחוקק חוק המחייב עירוב של 10% אתנול בבנזין הנמכר בשטח המדינה. החל ב-2012 כלי רכב חדשים בקולומביה יחויבו לרכוש בנזין שמכיל 20% אתנול, וב-2015 צפויה קולומביה להכפיל את היעד הנוכחי לערבוב של 20% אתנול. נכון לסוף 2009 עמדה קולומביה בכ-73% מכמות האתנול הנדרשת ליעד הערבוב של 10% - 900 אלף ליטר אתנול ביום מתוך 1.25 מיליון ליטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully