וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש חלון הזדמנויות לרפורמה - מי יודע מתי יתחלף השלטון בישראל"

מאת אבי בר-אלי

12.9.2010 / 6:57

בכנס של החברה העריך עמוס לסקר כי הממשלה מוכנה לשלם על שינוי מבני במשק החשמל - והזהיר כי מחסור בחשמל יורגש כבר בקיץ 2012



>> "אני מאמין שיש כיום נכונות בממשלה לשלם תמורת שינוי מבני כזה או אחר במשק, ואני מאמין שכך יהיה גם במקרה של חברת החשמל. התהליך אינו פשוט אבל יש כאן חלון הזדמנויות שיש לנצל אותו. מי יודע היכן נמצא את עצמנו אם בעוד כמה חודשים יתחלף השלטון בישראל, ואיך ישפיע עלינו הדבר" - כך אמר מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, בכנס בכירי החברה שהתקיים לפני כשבוע במתחם רדינג בתל אביב.

לסקר התייחס לחשיבות השינוי המבני בחברה, שעליו סוכם באחרונה עקרונית בין המדינה, חברת החשמל ועובדיה. "אני קורא לכל הצדדים להתגייס לקיום משא ומתן רציף ולהקדיש לו את כל הזמן שיידרש משום שאני חש, שלפחות מאז שאני בתפקיד, לא היתה הזדמנות כזאת לחולל את השינוי", הוסיף לסקר.



יו"ר המזכירות הארצית של עובדי חברת החשמל, דוד (מיקו) צרפתי, אמר בכינוס: "יכולנו להמשיך בכיפופי ידיים עד אין קץ, אבל המדיניות שלנו היא לחפש את שביל הזהב, שייטיב עם עובדי חברת החשמל ועם דרישות המדינה. אם נמשיך לחכות וכל צד ימשיך להתבצר בעמדותיו, אנו עלולים למצוא עצמנו בפני שוקת שבורה".



צרפתי הוסיף: "מטרתנו כארגון עובדים אינה שינוי מבני או התייעלות כשלעצמם. אנחנו רוצים לעבוד בחברה בעלת איתנות פיננסית לטווח ארוך, כשזכויות העובדים מובטחות ונשמרות. הסכם על שינוי מבני הוא גם הזדמנות לשפר את מבנה השכר בחברה, ולדרוש תנאים משופרים לעובדים אם, למשל, יבחרו בפרישה מוקדמת". באשר למצבה הפיננסי של חברת החשמל אמר לסקר: "אף שכולם מבינים כיום את הבעיות שבפניהן עומדת החברה, אין נכונות לטפל בהן כל עוד לא הושגה התקדמות במשא ומתן על השינוי המבני".



לסקר טען כי כדי לשמור על מצבת התחייבויות סבירה, לא תוכל החברה לגייס כספים נוספים עבור פיתוח משק החשמל הנדרש, בהשקעה שנתית של 6-7 מיליארד שקל. לפיכך, בניגוד להערכות על מצוקה באספקת חשמל ב-2013 - לסקר רואה סבירות גבוהה למחסור בחשמל כבר בקיץ 2012. "גם אם נתחיל היום לבנות תחנות חדשות לא נספיק להדביק את קצב העלייה בביקושים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully