וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר-דיימנשן הישראלית גייסה כ-25 מיליון דולר

מאת גיא גרימלנד

12.9.2010 / 6:57

בלעדי החברה מפתחת מערכת ניווט לכלי צנתור לטיפול במחלות ריאה. בסך הכל גייסה עד כה סופר-דיימנשן כ-110 מיליון דולר



>> החברה הישראלית סופר-דיימנשן (superdimension), המפתחת מערכת ניווט לכלים אנדוסקופיים לטיפול במחלות ריאה, השלימה בימים האחרונים גיוס הון בהיקף של כ-25 מיליון דולר.

15 מיליון דולר הגיעו מחברת אוקספורד פייננס קורפ כהלוואה (credit line. 9.8 מיליון דולר הגיעו מהמשקיעים הקיימים בחברה: דניאל סאליבן, המנכ"ל האמריקאי, קרן מדיקה i (הקרן של אהוד גלר), פיטנגו 3 ומשקיעים נוספים ששמם לא נחשף. משקיעה נוספת בחברה היא קרן ההון סיכון האמריקאית אורבימד, המתמחה בהשקעות בתחומי הבריאות ומדעי החיים, שנבחרה להיות אחת הקרנות המשתתפות במכרז הביו-טק הממשלתי. נציגיה בישראל הם ד"ר ניסים דרוויש ועו"ד ענת נשיץ.



לפי חברת המחקר ivc, עד היום גייסה סופר-דיימנשן כ-110 מיליון דולר, כולל הגיוס הנוכחי. בעבר השקיעו בה גם קרנות ישראליות אחרות שפרשו ודוללו, כמו קונקורד, ניצנים, קרדן וג'מיני - לצד חברות גדולות כגון בוסטון סיינטיפיק ופייזר.



סופר-דיימנשן נוסדה על ידי פיני גלבוע ב-1995. החברה מפתחת מערכת לניווט של צנתר אל מקום הגידול בגוף, תוך שימוש בעקיבה אלקטרו-מגנטית, עיבוד תמונה וכלים אנדוסקופיים (כלים העושים שימוש בסיבים אופטיים ומצלמה לטיפולים שונים). פתרון זה מאפשר להוריד את רמת הפולשנות בטיפול במחלות הריאה, כולל סרטן ושחפת, ובאבחון מחלות.



אהדה בקרב הרופאים



החברה נתקלה בעברה בקשיים, למשל כשפיטרה עשרה עובדים ב-2008. עם זאת, מדובר בחברה ותיקה שמוגדרת כסטארט-אפ זה זמן רב ולכן צפוי שתחווה לאורך הדרך עליות ומורדות.



סאליבן אמר כי המוצר של החברה, i-logic, זוכה לאהדה בקרב רופאים. לדבריו, ההליך הרפואי שהחברה מפתחת, ברונכוסקופיה (בדיקה המאפשרת הסתכלות בדרכי הנשימה העליונות והתחתונות באמצעות החדרת צינורית אופטית) בעקיבה אלקטרו-מגנטית, התבצעה עד כה 14.5 אלף פעמים ביותר מ-275 בתי חולים ברחבי העולם. "הגיוס הנוסף יאפשר לנו לחזק את התשתית המסחרית ואת צוותי המכירות והשיווק", אמר סאליבן.



ההליך הרפואי של סופר-דיימנשן מאפשר להחדיר את הצינורית דרך הגרון כדי לבצע ביופסיה בפצעים בריאות. הפיתוח של החברה מפיק מפה תלת-ממדית של המסלול לריאות, שמאפשרת לרופא לעקוף מכשולים בדרך לפצע ובכך להימנע מפציעות.



ניסים דרוויש, נציג אורבימד ולשעבר שותף בקרן פיטנגו, אמר ל-themarker: "החברה מתקדמת יפה וכך גם המכירות שלה. הגיוס הנוכחי הוא סבב גיוס הון פנימי מהמשקיעים הקיימים בלבד. לא בוצע סבב גיוס הון חיצוני משום שאף אחד מהמשקיעים לא רוצה להיות מדולל. המשקיעים אוהבים את החברה, לא רוצים ומאמינים שהיא יכולה להיות בוננזה אמיתית".



כיום מעסיקה סופר-דיימנשן כ-30 עובדים בישראל, ובסך הכל כ-90 עובדים. דרוויש אומר כי החברה נמצאת על סף רווחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully