וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 אלף בתי עסק יצטרפו בינואר לחובת הדיווח המפורט למע"מ

מוטי בסוק

12.9.2010 / 6:57



>> רשות המסים שלחה באחרונה מכתבים לכ-80 אלף בתי עסק ומוסדות ללא כוונת רווח (מלכ"רים), המעסיקים 300 עובדים ויותר, בנוגע לצירופם לחובת הדיווח המפורט למע"מ החל בדו"ח ינואר 2011.

למעגל המדווחים יצטרפו עוסקים החייבים בניהול מערכת חשבונאות בשיטה הכפולה, שמחזור עסקותיהם השנתי ב-2010 יהיה יותר מ-100 אלף שקל, וכן העוסקים המנהלים חשבונות בשיטה החד-צדדית, שמחזור עסקותיהם השנתי ב-2010 יהיה גבוה מ-4 מיליון שקל. המכתבים לעוסקים נשלחו על בסיס הערכה.



הדו"ח יוגש באופן מקוון במבנה אחיד שהוגדר לשם כך (הנחיות מפורטות מופיעות באתר רשות המסים), כשהוא חתום בחתימה אלקטרונית מאושרת. עוסקים שבכוונתם להגיש את הדיווחים במישרין (ולא באמצעות רואה חשבון מייצג) לרשות המסים, צריכים לוודא כי התקינו גרסה עדכנית של תוכנת הנהלת חשבונות וכי יש בה אפשרות להפיק את הדו"ח בפורמט הנדרש. כמו כן, על העוסקים האמורים לעיל להצטייד בכרטיס חכם לצורך הגשת הדיווחים חתומים אלקטרונית.



רואי החשבון המייצגים יוכלו למסור את הדיווחים של מיוצגיהם באינטרנט באמצעות כרטיס חכם. לפיכך, גם מייצג שאינו מקושר לשע"מ, מחשב רשות המסים, יוכל לדווח באינטרנט בעבור עוסקים הרשומים במאגר שע"מ כמיוצגים על ידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully