וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ובישראל? הפתרון לצפיפות חשוב יותר

אבי בר-אלי

12.9.2010 / 6:57



>> ב-2006 יצאה רכבת ישראל בפילוט לאספקת שירות אינטרנט אלחוטי בתחנת תל אביב מרכז. בחלוף תקופה קצרה הוכרז הפילוט ככישלון, לאחר שברכבת הטילו על ציבור הלקוחות הפוטנציאלי את כלל עלויות המיזם - והביאו לתמחור לא ריאלי של השירות. באשר לאספקת שירותי אינטרנט אלחוטי בקרונות הנוסעים עצמם - זה טרם נוסה.

יש הטוענים כי אספקת שירותי אינטרנט בקרונות לא נוסתה בשל לחצים שהפעילו חברות הסלולר על רכבת ישראל. מולם, קולות השוללים זאת, וטוענים כי מדובר בסך הכל בגרירת רגליים אופיינית של הרכבת.



הסכום הנדרש עבור רישות כל צי הקרונות הדו-קומתיים הוא סכום לא גבוה במיוחד של כ-1.5 מיליון יורו - סכום השווה לעלות קרון נוסעים אחד למשל. הסיבה שעבודות אלה לא הוזמנו - היא פשוט בגלל שנושא זה לא עמד בראש סדר העדיפויות של רכבת ישראל. תחרות הרי אינה קיימת בענף, וחווית השירות שמספקות חברות האוטובוסים למשל - לא טובה יותר. לכן, העדיפו ברכבת לטפל קודם כל במצוקת הצפיפות.



בימים אלה מסכמת החברה על רכישת 74 קרונות חדשים בהיקף עסקה של כמיליארד שקל. הקרונות ייסופקו לה במהלך חמש השנים הבאות. רכבת ישראל דרשה במפרטים שפירסמה הכנת תשתית להתקנה עתידית של מערכות אינטרנט אלחוטי - אך שוב, לא דרשה מראש את השלמת התשתית לשירות wifi.



במכרז צפויה אמנם לזכות חברת בומברדייה - ספקית הקרונות הדו-קומתיים הנוכחית של רכבת ישראל. ואולם, גם בזה אין בינתיים בשורה עבור קהל הנוסעים. זאת, משום שהתקנת המערכות המלאות כבר כעת תדרוש שינוי בקווי הייצור של הקרונות, ועשויה להביא לאיחור של עד שלושה חודשים באספקתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully