וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת יוון: "ניצחנו במאבק העיקש למנוע מהמדינה לפשוט את הרגל"

סוכנויות הידיעות

12.9.2010 / 8:54

יורגוס פפאנדריאו הודיע על רפורמות שיניעו את הכלכלה - בעוד 20 אלף איש הפגינו ברחובות סלוניקי



ראש ממשלת יוון יורגוס פפאנדריאו, אמר אמש כי ממשלתו "ניצחה במאבק העיקש והמתיש למנוע מהמדינה לפשוט את הרגל" והודיע על רפורמות שנועדו להניע את הכלכלה ולהעניק תקווה לאזרחים שמשכורותיהם וקרנות הפנסיה שלהם קוצצו בתוכנית הצנע. את הדברים אמר פפאנדריאו במסגרת אירוע שהתקיים בעיר סלוניקי.




פפאנדריאו הציג תוכנית הקלות לעסקים שספגו פגיעה קשה במהלך המיתון ובמסגרתה המיסוי לעסקים - אשר צפוי היה לרדת בשנת 2014 ל-20% מ-24% - ירד כבר בתחילת השנה הבאה. "המטרה שלנו היא לעודד את העסקים המנסים לשרוד", כך אמר פפאנדריאו. בנוסף התחייב פפאנדריאו ליצור לפחות 200 אלף משרות על ידי מתן רישיונות להקמת פארקים להפקת חשמל סולארי וחשמל מטורבינות רוח.



ראש ממשלת יוון הוסיף ואמר כי עוד משרות יווצרו על ידי פתיחת תקנים למשרות שבעבר היו מוגבלות בכח אדם, כמו נהגי משאיות ורוקחים, אשר הגבילו כניסתם של עובדים חדשים במשך עשורי שנים. בנוסף הודיע פפאנדריאו על תוכנית להפוך נכסים ממשלתיים לרווחיים, ביניהם ארגון הרכבות היווני.



כ-20 אלף מפגינים צעדו ברחובות העיר סלוניקי, בה נשא ראש ממשלת יוון את נאומו. המפגינים צעקו "גנבים" ו-"תנו לעשירים לשלם על המשבר". המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב: "אנחנו לא למכירה" ו"אמרו לא לאיחוד האירופי ולקרן המטבע הבינלאומית". מפגינים מכל ערי יוון השתתפו בהפגנות שאורגנו על ידי ועדי העובדים. בהפגנות נרשמו מעט תקריות אלימות אשר טופלו על ידי כוחות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully