וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטרום נכסים והראל ביטוח רוכשות את בניין דויטשה טלקום בגרמניה תמורת כ-126 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

12.9.2010 / 10:23

דמי השכירות של הנכס משקפים תשואה של 8.3%



לאחר שנה, מחדשות ו את שיתוף הפעולה ומבצעות עסקת נדל"ן משותפת נוספת בגרמניה. החברות דיווחו היום כי חתמו על הסכם לרכישת בניין דויטשה טלקום בעיר האנובר שבגרמניה תמורת כ-126 מיליון שקל (כ-26 מיליון יורו). חברת אשטרום נכסים מחזיקה בשיעור של 51% מהשותפות והראל מחזיקה ב-49%.







הנכס הנרכש מתפרס על שטח בנוי של כ-26 אלף מ"ר, וכולל שטחי משרדים, וכן כ-460 חניות. הבניין נרכש מדויטשה טלקום עצמה, ועל פי ההסכם עמה, הוא מושכר לענקית תקשורת גרמנית לתקופה של 10 שנים, שתחילתה במועד השלמת העסקה, בתמורה לדמי שכירות של כ-9.7 מיליון שקל לשנה (כ-2 מיליון יורו). דמי השכירות משקפים תשואה של כ-8.3% על ההשקעה. לשוכרת שתי אופציות להארכת תקופת השכירות ב-5 שנים נוספות.

עסקה זו מתווספת לעסקה נוספת שביצעו אשטרום והראל במשותף בגרמניה בנובמבר 2009. אז רכשו מתחם משרדים, המושכר גם הוא לדויטשה טלקום, בעיר לייפציג, תמורת כ-29 מיליון יורו. המשרדים שבמתחם מושכרים לדויטשה טלקום לתקופה של כ-9 שנים ממועד חתימת העיסקה.



אשטרום נכסים הינה חברת נדל"ן הפועלת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב בישראל. בבעלות החברה שטחי משרדים, מסחר, תעשייה ומלונאות בכל רחבי הארץ בהיקף של כ-266 אלף מ"ר. החברה מחזיקה בכ- 60.34% ממניות חברת , שנסחרת אף היא בבורסה, בכ-5.46% ממניות חברת הבורסאית (לאחר שבאחרונה מכרה 2.7% ממניות נצבא שהיו באחזקתה) ובכ-11.8% ממניות .



מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים, אמר כי החברה ממשיכה לפעול על פי תוכניתה להרחבת פרוטפוליו הנכסים המניבים בשוק הגרמני: "אנו רואים בשוק זה הזדמנות השקעה מעניינת עם פוטנציאל משמעותי ליצירת ערך".



גדי בן חיים, ראש תחום השקעות בנדל"ן בקבוצת הראל, הוסיף כי "כלכלת גרמניה הינה מהיציבות בעולם ואנחנו מאמינים שמחירי הנכסים בגרמניה מגלמים כיום הזדמנויות השקעה אטרקטיביות, המניבות תשואות גבוהות יחסית למדינות אחרות במערב אירופה. בכוונתנו להמשיך לבחון עסקות נוספות במדינה למען הרחבת תיק הנדל"ן המניב של הראל" אמר בן חיים.



בשנים האחרונות הרחיבה קבוצת הראל ביטוח ופיננסים את השקעותיה במדינות אירופה ורכשה, בין היתר, בניין בלב לונדון המושכר לממשלת בריטניה, בניין נוסף בלונדון המושכר ליוניצ"ף (הקרן לזכויות הילד של האו"ם), בניין מטה חברת הביטוח aviva בנוריץ' בריטניה ומתחם משרדים בלייפציג גרמניה המושכר לדויטשה טלקום. באחרונה, רכשה הראל בניין בסנטרל פארק בניו יורק והיא מתעתדת לבצע רכישות נוספות במדינה.



במקביל, לאורך השנים, רכשה חברת הראל נדל"ן מניב גם בארץ: מרכז g בכפר סבא, מרכז מסחרי ומגדל משרדים ברעננה, קריית הממשלה בבאר שבע, קניון הגבעה בגבעת שמואל, אחזקות במרכז המסחרי בילו סנטר, מרכז מסחרי בנווה סביון, מרכז מסחרי בשהם, פארק משרדים ותעשייה ביבנה, בית הקריסטל ברמת גן, בית ציון בתל אביב ובנין קופת חולים כללית בהרצליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully