וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת מסחר חיובית לשנה העברית החדשה

טל לוי

12.9.2010 / 11:01

שנת תשע"א נפתחה בבורסה בתל אביב במגמה חיובית לאחר שבוע המסחר המקוצר בשל ראש השנה. ת"א 25 ות"א 100 עלו ב-1.1%, ומדדי הבנקים והנדל"ן התחזקו ב-0.5%

הבורסה של תל אביב פותחת הבוקר את שנת המסחר העברית החדשה במגמה חיובית: מדד ת"א 25 עולה ב-1.1% ומדד ת"א 100 עולה בשיעור דומה. מדד מניות הנדל"ן מוסיף 0.5% ומדד מניות הבנקים עולה ב-0.5%.

בסיכום תש"ע הציג שוק המניות הישראלי עליונות מרשימה בהשוואה לשווקים הבינלאומיים: מדד תל אביב 100 עלה ב-19.4% לעומת עלייה של 3.7% בלבד במדד S&P500 האמריקאי ובהשוואה לירידה של 0.5% במדד MSCI WORLD העולמי. גם בשוק הסולידי נרשמו עליות חדות: מדדי אגרות החוב הממשלתיות הצמודות והשקליות עלו בכ-10% ו-6.97% בהתאמה. מדדי התל-בונד 20 והתל-בונד 40 עלו בכ-12.8% וכ-15.8%.

בארה"ב ננעל המסחר בעליות קלות: מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% לרמה של 10,465 נקודות ובסך הכל עלה ב-0.2% השבוע. מדד S&P 500 הוסיף 0.5% לרמה של 1,110 נקודות - והשלים בכך עלייה שבועית של 0.5%. זו הפעם הראשונה מאז חודש יוני שהמדד רושם שתי עליות שבועיות ברציפות, ומאז סוף אוגוסט זינק בקרוב ל-6%. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% לרמה של 2,242 נקודות, והשלים בכך עלייה שבועית של 0.4%.

ביום רביעי בבוקר העריכו בבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, כי בטווח הקצר צפוי מסחר תנודתי אולם בטווח הארוך רמת המחירים הנוכחית נוחה להשקעה, במיוחד על רקע הריבית הנמוכה השוררת במשק והיעדר אלטרנטיבות השקעה אחרות. בבנק הפועלים כתבו כי הצטמצמו החששות בנוגע לתרחיש של האטה חדה במיוחד בכלכלה הגלובלית, או אף כניסה למיתון חוזר.

שבוע המסחר הקודם כלל רק 3 ימי מסחר בישראל בשל חופשת ראש השנה אולם ארה"ב שפעה נתוני מקרו והתבטאויות של בכירים – אשר לעיתים סתרו אחד את השני.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע השבוע על תוכנית ל-6 שנים לשיקום מערכות התחבורה והכבישים בארה"ב, עם השקעה מראש בסך 50 מיליארד דולר על מנת לעודד יצירת משרות. בנוסף, אובמה צפוי להציע הטבות מס עבור מחקר ופיתוח, בשווי 100 מיליארד דולר על פני 10 שנים, במטרה לעודד את ההתאוששות הכלכלית בארה"ב.

אובמה מינה ביום שישי את הכלכלן אוסטן גולסבי לתפקיד יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא ואמר במסיבת העיתונאים כי "הבור שהמיתון הותיר הוא עצום וההתקדמות עד כה היתה איטית עד כדי כאב".

הבנק הפדרלי של ארה"ב פירסם השבוע את הדו"ח החודשי המכונה בשם ספר הבז' ובו נכתב כי הצמיחה בכלכלת ארה"ב הואטה בקיץ, אך הכלכלה המשיכה להתרחב "בקצב מתון". הארגון לשיתוף פעולה כלכלית ופיתוח (OECD) מסר כי ההאטה בפעילות הכלכלית העולמית הינה חדה יותר מהציפיות, ועשויה בסופו של דבר להצדיק תמריצים נוספים ודחיית חלק מתכניות הפחתת הגרעונות התקציביים. עם זאת, פייר קרלו פדואן, הכלכלן הראשי העריך כי הסבירות לכך שהכלכלה העולמית תיקלע למיתון נוסף אינו סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully