וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה התמונה של טל ברודי מניף את גביע אירופה לאלופות?

הילה רז

12.9.2010 / 12:39

מינהלת ליגת העל בכדורסל תשלם 55 אלף שקל לצלם שצילם את התמונה



מינהלת ליגת העל בכדורסל לגברים תשלם 55 אלף שקל לצלם שמואל רחמני לאחר שהציגה תצלום של טל ברודי הופך את גביע אירופה לאלופות בבלגרד ב-1977 בתערוכה ובקטלוג שלה שהוצגו ב-2008 מבלי לציין את שמו של הצלם - כך קבעה באחרונה שופטת בית משפט השלום בתל אביב.



התצלום הציג את קפטן קבוצת מכבי תל אביב דאז טל ברודי כשהוא הופך מעל ראשו את גביע אירופה לאלופות, שבו זכתה הקבוצה דקות ספורות קודם לכן, ומתוכו נשפכות טיפות שמפניה על ראשו. התצלום פורסם מבלי שהתבקשה הסכמתו של הצלם רחמני ומבלי ששמו התנוסס בצדו.



מינהלת ליגת העל בכדורסל טענה להגנתה כי היא קיבלה את התצלום מברודי ששמר אותו באלבומו האישי וכי סברה שצילם אותו אחד ממקורביו של ברודי ושזכות היוצרים בו שייכת לברודי עצמו. בנוסף נטען כי התצלום אינו בבחינת יצירה מקורית הזכאית להגנה על פי חוק מאחר שהתצלום מציג סצנה ספונטנית מתוך אירוע ספורטיבי שלא בוימה על ידי הצלם.



במהלך הדיונים הציג רחמני באמצעות עורך דינו גילעד רוגל את השקופית המקורית שממנה הופק התצלום ולכן קבעה השופטת כי הוא בעל זכות היוצרים בו.



השופטת ציינה כי התצלום ראוי להגנת זכויות יוצרים מאחר שלדבריה "המקוריות ניכרת בו. רחמני השכיל לבחור את העיתוי, זווית הצילום ואת המרחק ממושא הצילום כדי לסמל ולהנציח באמצעותו רגע ייחודי בהיסטוריה של הספורט הישראלי". השופטת קבעה כי הופרה זכויות היוצרים שלו מכיוון שהתצלום הוצג בתערוכה ובקטלוג מבלי שהוא נתן הרשאתו לכך.



השופטת קיבלה את התביעה ופסקה לרחמני פיצוי בסך 30 אלף שקל בעבור הפרת זכות היוצרים שלו וכן 25 אלף שקל בשל הפרת זכותו המוסרית בתצלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully