וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון אסר על המועצה הארצית לדון בהרחבת קיבוץ שדות-ים

רנית נחום-הלוי

12.9.2010 / 13:01

הפסיקה - עד לקבלת החלטה אחרת בנושא. מנכ"ל אדם טבע ודין: "החלטה אמיצה"



בית המשפט העליון הורה למועצה הארצית לתכנון ובנייה שלא לדון בנושא הרחבת קיבוץ שדות ים בתחום החוף עד לקבלת החלטה אחרת. החלטת העליון באה בעקבות ערעור שהגישה עמותת אדם טבע ודין על קביעת בית המשפט המחוזי, לפיה נושא הרחבת בתי הקיבוץ בתחום החוף יוכרע במסגרת דיון במועצה.







קיבוץ שדות ים ממוקם מדרום לגן הלאומי של קיסריה ומונה היום כ-705 תושבים. בשלוש השנים האחרונות פעל הקיבוץ בשם הוועדה המרחבית מורדות הכרמל על מנת לאשר הקלות ולגליזציה לבנייה לא חוקית שהתבצעה במהלך שנות ה-80' ועוד קודם לכן על קרקע חקלאית מזרחית לקיבוץ.



כמו כן, ב-2008 פעלה הוועדה בשם הקיבוץ על מנת להרחיב 48 יחידות דיור בתחום ה-100 מטרים מהים. שטחי הדירות בקיבוץ קטנים יחסית ונעים בין 32 מ"ר ל-98 מ"ר לכל הפחות, חלקם ללא שטחי שירות. עם זאת, חלק מהבתים גדולים יותר, משתרעים על שטח של כ-132 מ"ר עד 200 מ"ר, ויורחבו עד למעלה מ-300 מ"ר כולל שטחי שירות.



הנושא כבר נידון בעבר בערכאות שונות ובהן בית המשפט המחוזי, שקיבל את עמדת אדם טבע ודין לפיה אין להרחיב את הקיבוץ. קיבוץ שדות ים והמדינה עירערו בתגובה על פסק הדין לעליון. בערכאה מקבילה וסותרת פסק בית המשפט המחוזי, במסגרת עתירה אחרת שהגיש קיבוץ שדות ים, כי יש לקיים דיון חוזר במועצה הארצית בכל הנוגע להרחבת הבנייה בתחום החוף. פסק דין זה, השני של בית המשפט המחוזי, עמד בסתירה לפסק הדין הראשון באותה ערכאה ועל כן הגישה אדם טבע ודין את הערעור האחרון.



בערעור נטען כי יש למנוע את הדיון במועצה הארצית משום שהנושא התכנוני כבר נבחן, ופתיחתו מחדש בניגוד לחוק מעלה חשש מהפעלת לחצים של גורמים אינטרסנטיים תוך הפרה של איזון האינטרסים בהליכי התכנון. "מדובר בהחלטה אמיצה של בית המשפט העליון, שאימץ את ההלכה הקובעת שכדי לקיים דיון חוזר לאחר שהליכי התכנון כבר הסתיימו, נדרש שהנושא יהיה כבד משקל וישרת את טובת הציבור", הסביר מנכ"ל אדם טבע ודין, עו"ד עמית ברכה.



לדברי ברכה, "במקרה זה, האינטרס היחידי שייצא נשכר מקיום הדיון הוא פרטי-יזמי של קיבוץ שדות ים וחבריו, המבקשים להגדיל ולהרחיב מבנים המצויים כמה עשרות מטרים מקו המים, בעוד שהציבור ייצא מופסד מגזילת השטחים הציבוריים בתחום החוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully