וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך חודשיים חתם הסטארט-אפ סלנו על שתי עסקות בעלות פוטנציאל של 90 מיליון דולר

גיא גרימלנד

12.9.2010 / 13:14

סלנו תספק שבבי Wi-Fi לליברטי, מפעילת הכבלים השנייה בעולם; ביולי דיווחה על עסקת ענק עם צ'יינה טלקום



בתוך חודשיים הצליחה חברת הסטארט-אפ הישראלית סלנו, המפתחת שבבים ליישומי מולטימדיה ברשתות wi-fi ביתיות, לרשום שתי עסקות ענק בשווי כולל של 90 מיליון דולר.



באקלים הכלכלי הנוכחי מדובר בהישג לא מבוטל. בסוף חודש יולי החברה חתמה על הסכם עם צ'יינה טלקום בהיקף של 40 עד 50 מיליון דולר. היום הודיעה סלנו, כי תספק את שבבי ה-wi-fi שפיתחה לחברת ליברטי גלובל - מפעילת הכבלים השנייה בגודלה בעולם. שווי העסקה עומד על 40 מיליון דולר אך המיליונים בשלב זה לא עוברים לחשבון הבנק של סלנו.



המספרים מאחורי העסקות הן אקסטרפולציות לפי מספר הממירים שצפויים צ'יינה טלקום וליברטי למכור. גלעד רוזן, מנכ"ל סלנו, אמר ל-themarker: "אנחנו עדיין לא מקבלים מהעסקה של ליברטי צ'ק של 50-40 מיליון דולר אבל מרגע שהעסקה נחתמה יש מאחוריה תוכנית ברורה מי השחקנים המעורבים בפיתוח המוצר וכמה ימכרו ממנו".



בכל זאת לאחר שבתוך חודשיים סגרתם שתי עסקאות ענק



"אנחנו לא קוסמים אלא עובדים קשה. מה שאתה רואה היום זה סופו של תהליך מכירה שהחל לפני שנה וחצי. זאת הבשלה של תהליכי מכירה ארוכים. במקביל פיתחנו דור חדש של שבבים אותם הצגנו בתחילת השנה. דור זה מאפשר לנו לספק שבבים שמעבירים קצבי מידע במהירות גבוהה יותר ובמחירים נמוכים, ולאפשר גם למחשבים ניידים לגלוש ברשת האינטרנט".



יש צפי לעסקאות גדולות נוספות עוד השנה?



"אני מסכים שהעסקות האחרונות הן בהחלט בסדר גודל לא רגיל ומקווה שיהיו עוד. אנחנו מאוד אופטימיים. בכל זאת, אני לא מאמין שנרשום הכנסות תלת ספרתיות במיליוני דולרים ב-2009 וגם לא ב-2010. לא מוכרים מיליוני שבבים כבר בתחילת הדרך. בתחילה מספקים מאות אלפי שבבים ובהמשך הכמות קופצת למיליונים. זה דפוס הפעולה של חברה שהיא ספקית שירות. אבל מרגע שאתה מחדיר את הטכנולוגיה שלך ישנו זרם הכנסות שהולך וגדל. זה מספק רמת ביטחון אך זה לא פשוט מאחר וזהו שוק שלא קל להיכנס אליו".



לסלנו, המעסיקה כיום כ-50 עובדים במשרדיה ברעננה, שיחק המזל ורגע לפני התפוצצות המשבר הכלכלי של 2008 החברה גייסה 16 מיליון דולר מסיסקו, גריילוק, פיטנגו, וויקטור טצאו. "הכסף הזה אפשר לנו לצלוח תקופה לא קלה", אומר רוזן. בסך הכל החברה גייסה 32 מיליון דולר עד כה.



ההכרזה על העסקה החדשה עם ליברטי הגיעה במהלך כנס ibc 2010 באמסטרדם בו משתתפת סלנו. ליברטי גלובל היא מפעילת הכבלים השנייה בגודלה בעולם. החברה בחרה לשלב את פיתרון ה-wi-fi של סלנו בממיר הכבלים החדש שלה שעליו הכריזה מוקדם יותר השנה.



כיום ליברטי גלובל משרתת 18 מיליון לקוחות ומחזיקה בחברות כבלים ברוב אירופה וכן באוסטרליה ובאמריקה הלטינית. העסקה הנוכחית שונה מהעסקה של סלנו עם צ'יינה טלקום. כאן מדובר בחברת כבלים שצפויה לשלב את השבבים בממירים דיגיטליים - בעוד צ'יינה טלקום אמורה לשלב את שבב ה-wi-fi של סלנו בנתב האופטי הביתי שלה המותקן ברשת העירונית החדשה של צ'יינה טלקום בשנחאי. הנתב אופטי מאפשר למנויים גישה לפס רחב ומציע שירותי טריפל: אינטרנט, טלפוניה, ווידאו (hd iptv).



הממיר החדש של ליברטי מאפשר בעזרת הטכנולוגיה של סלנו הפצה אלחוטית של תכני וידאו למסכים ומכשירים ניידים נוספים, הכל ממרכז הפצה אחד. הצרכנים יוכלו למקם ממירים נוספים בבית ללא תלות בשקע הכבלים ותתאפשר התקנה עצמית של הרשת ללא ביקור טכנאי.



רוזן אומר ל-themarker כי בפיתוח הממיר של ליברטי נוטלים חלק סמסונג, אינטל, נגרה ויז'ן וגם nds הישראלית. "מדוברר בשחקני ענק. אף אחד מהחברות לא היו נכנסות לעסקה אם לא היתה כוונה למכור בנפח גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully