וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום השביתה בנתב"ג נמשך

זוהר בלומנקרנץ

12.9.2010 / 15:00

יום השיחות הראשון עם הנהלת רשות שדות התעופה הסתיים ללא תוצאות ומחר ייעשה נסיון נוסף להגיע להסכמות. אם יכשלו - ייפתח ועד עובדי רש"ת בשביתה כבר השבוע

סבב שיחות ראשון שיימנע השבתת נתב"ג הסתיים היום בלשכת מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, ללא תוצאות. ל-themarker נודע, כי מחר בבוקר ייעשה נסיון נוסף להגיע להסכמות בהמשך השיחות אשר בהן משתתפים נציגי משרד האוצר. במידה ויכשלו השיחות - ייפתח ועד עובדי רש"ת בשביתה בנתב"ג.

ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) לא הסיר את איום השביתה על אף שדחה את השבתת נתב"ג שהיתה אמורה להתחיל בחג הראשון של ראש השנה (מיום חמישי) בשעה 06.00 בבוקר. אתמול פתחו הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת), וועד העובדים הכללי וההסתדרות, במרתון שיחות. זאת כאמור לאחר שהשביתה אשר היתה מתוכננת להתחיל ביום חמישי ב-06.00 בבוקר, נדחתה ברגע האחרון על מנת לאפשר המשך משא ומתן מואץ בין נציגי הצדדים.

במהלך הלילה שלפני ערב החג, התקיימו שיחות ומגעים מאחורי הקלעים כדי למנוע את השביתה בראש השנה - שביתה שהיתה משתקת את התעבורה האווירית לישראל וממנה ופוגעת ב-100 אלף נוסעים שתוכננו לעבור במהלך ארבעת הימים האחרונים בנתב"ג. למאמצים ולשיחות עם ועד העובדים וההסתדרות היו שותפים יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת, עובדיה עלי ומנכ"ל רש"ת, קובי מור.

שר התחבורה, ישראל כץ וראשי רש"ת התחייבו בפני יו"ר ההסתדרות, עופר עייני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסקורן ויו"ר ועד העובדים הכללי ברש"ת פנחס עידן, כי מהיום (א') ייתקיים מרתון פגישות בנושא. "לאור התחייבות זו ומתוך רצון שלא לפגוע בנוסעים", כהגדרתם, הודיעו וועד העובדים הכללי ברש"ת וההסתדרות, כי החליטו לדחות את השביתה. אולם, "במידה ולא יושג פתרון יאלצו העובדים ליפתוח בשביתה", המשיך והזהירו העובדים וההסתדרות. שר התחבורה, ישראל כץ, אמר, כי הוא תומך בדרישת העובדים להבטיח את כספי הפנסיה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully