וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק תחלק דיבידנד של יותר ממיליארד שקל

אמיר טייג

12.9.2010 / 14:18

חברת התקשורת אישרה חלוקה חריגה של 1.28 מיליארד שקל, מתוכן תוזרם לאחזקות שאול אלוביץ', שיקבל 390 מיליון שקל מהדיבידנד

אסיפת המניות הכללית של בזק אישרה חלוקת דיבידנד חריג של 1.28 מיליארד שקל. סכום זה חורג מהרווח השוטף של החברה ומתבסס על רווח ההון שרשמה בזק בגין שינוי רישום אחזקותיה ב-yes. חלוקה זו דרשה אישור של אסיפה כללית מיוחדת, שכן היא מהווה כ-47.8% מהון המניות שהחברה.

חלוקת דיבידנד זה היא חלק מהותי ממהלך ההשתלטות של שאול אלוביץ' על החברה. כ-390 מיליון שקל מתוך דיבידנד זה יזרום לקופת בי-קום אשר באמצעותה מחזיק אלוביץ' ב-30.4% מבזק. סכום זה ישמש את אלוביץ' כדי להפחית את החוב שלקח על מנת לרכוש את בזק. על פי החלטת האסיפה הכללית, יום התשלום יתקיים ב-7 לאוקטובר ויום האקס ב-20 לספטמבר.

בתוך כך דיווחה בזק ביום רביעי, כי חברת הבת פלאפון תחויב לשלם למדינה תמלוגים בגין התקופה שהחלה באוקטובר 1994 והסתיימה בפברואר 1996, כך פסק בית המשפט בתיק אשר מתנהל כבר מדצמבר 2000. בבזק ציינו כי בית המשפט קיבל את עמדת פלאפון ופסק שלא תצטרך לשלם למדינה תמלוגים בגין עשרת החודשים הראשונים של שנת 1994. בהודעה של בזק לא נמסר סכום התמלוגים שפלאפון תצטרך לשלם, אך הערכות הן כי מדובר בסכום של כ-150 מיליון שקל.

מפלאפון מסרו כי ראנו לומדים את פסק הדין, אשר התקבל ערב החג בבית המשפט המחוזי, בנושא תשלום תמלוגים למדינה בגין השנים 1994-1995. יצויין, כי מדובר במחלוקת רבת שנים, כאשר ההידיינות המשפטית בנושא נמשכת למעלה מעשורר. עוד נמסר כי "הסכום המדויק שיהא על פלאפון לשלם למדינה, טרם נקבע סופית ועל הצדדים להשלים הליך בירור בעניין בתוך תקופה שנקבעה בפסק הדין. עם קבלת ההחלטה לגבי הסכום הסופי, תוציא החברה דיווח משלים".

למעשה מדובר בערעור של פלאפון על החלטה קודמת של בית הדין משנת 2000. אז הוחלט לחייב את פלאפון בכ-118 מיליון שקל בגין אי תשלום תמלוגים למדינה. פלאפון שילמה אז 46 מיליון שקל, כאשר לגבי יתר הסכום החליטה לערער. כאמור, ההחלטה הנוכחית של בית המשפט היא לגבי ערעור זה. הסכום שעשויה פלאפון לשלם הוא יתרת החוב שלה משנת 2000 בתוספת הצמדה וקנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully