וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל ההתאבדויות בפראנס טלקום נמשך: חמישה עובדים שמו קץ לחייהם בשבועיים האחרונים

רויטרס

12.9.2010 / 15:03

עד כה התאבדו השנה 23 מעובדי החברה, בהשוואה ל-19 בשנה שעברה; החברה טוענת כי אין קשר בין המקרים



חמישה עובדים של ענקית התקשורת הצרפתית פראנס טלקום שמו קץ לחייהם בשבועיים האחרונים, שנה אחת בלבד לאחר שהחברה התמודדה עם גל התאבדויות חמור - כך אמר לרויטרס גורם בכיר באיגוד העובדים של החברה.







לדברי הגורם, 23 עובדים של החברה התאבדו עד כה השנה בהשוואה ל-19 עובדים בשנה שעברה. שיעור ההתאבדויות הוא גבוה מעט מהממוצע שנרשם בצרפת ב-2006 - 17 מקרי התאבדות על כל 100 אלף איש, לפי ארגון הבריאות העולמי. בפראנס טלקום עובדים 181 אלף עובדים, מהם 100 אלף בצרפת.



דוברה של חברת הסלולר אישר את הידיעה על התאבדות העובדים. "בצער רב למדנו כי מספר עובדים שמו קץ לחייהם", אמר. "עובדים אלה, אשר לא הכירו זה את זה ושלא היה ביניהם כל קשר, עבדו בתחומים שונים באזורים שונים של צרפת".



חלק מהעובדים שהתאבדו בשנה שעברה הותירו מכתבי פרידה בהם תלו את הסיבה להתאבדותם בלחץ מקצועי ובאומללות במקום העבודה. בעקבות חקירה שנפתחה בשנה שעברה נגד החברה, הפסיקה פראנס טלקום מספר פעילויות שזוהו כבעייתיות, כגון העברות עובדים יזומות, והחלה לעודד פתרונות תומכים יותר, כגון העסקת עובדים מביתם.



במארס האחרון מונה סטפן רישאר למנכ"ל חברת הסלולר השלישית בגודלה באירופה, לאחר שקודמו בתפקיד התפטר עקב ביקורת על אוזלת ידו בפרשת ההתאבדויות. רישאר פתח תוכניות ייעוץ ומעקב לעובדים, במטרה למנוע את התופעה. בנוסף, הציג רישאר שורה של צעדים שנועדו לשפר את מורל העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully