וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוברת תאוצה: תעשיית קרנות הנאמנות מגייסת 1.5 מיליארד שקל נוספים במהלך ספטמבר

יעל פטר

12.9.2010 / 15:17

הקרנות הקנייתיות מגייסות 50 מיליון שקל על רקע האווירה החיובית בשווקי העולם



תעשיית קרנות הנאמנות ממשיכה לצבור תאוצה מתחילת חודש ספטמבר, זאת לאחר שרשמה גיוסים גבוהים של כ-1.5 מיליארד שקל נטו מתחילת החודש ועד ליציאה לחופשת ראש השנה, ב-5 ימי מסחר בלבד. ערך הקרנות עלה בכ-0.5 מיליארד שקל - סה"כ נכסי קרנות הנאמנות צמחו בכ-2 מיליארד שקל. נכון ליום המסחר האחרון לפני ראש השנה ניהלו הקרנות כ-152.8 מיליארד שקל - שיא של כל הזמנים.



חלק משמעותי מהגיוסים החודש מופנה לקרנות המסורתיות שנהנו מכניסת כספים של כ-0.9 מיליארד שקל. קרנות אג"ח חברות וכללי זכו לגיוס גבוה של כ-0.7 מיליארד שקל מראשית החודש - קצב גיוס יומי של 140 מיליון שקל. קרנות אג"ח חברות וכללי נהנו מעלייה של כ-0.3% מראשית החודש, בזכות חשיפתן לשוק המניות שרשם זינוק מרשים עם תחילת ספטמבר, כך אמר רוני אפטר ממיטב.



האווירה החיובית בשוקי המניות בארץ ובעולם מקרינה ישירות על הקרנות המנייתיות שנהנות מפתיחת חודש חזקה יחסית עם גיוסים של כ-50 מיליון שקל. הגיוסים התחלקו בין הקרנות המתמחות במניות בישראל שגייסו 40 מיליון שקל, לקרנות המתמחות במניות בחו"ל שגייסו 10 מיליון שקל. הקרנות הגמישות לא רשמו שינוי משמעותי.



הקרנות השקליות עקפו את קרנות אג"ח מדינה וצמוד בגיוס הון, וזאת לאחר כ-5 חודשים של פיגור בתשואות האפיק השקלי אל מול הצמוד. הקרנות השקליות רשמו גיוס של 80 מיליון שקל מתחילת החודש, בעוד קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד מסתפקות בגיוס צנוע של 30 מיליון שקל, עקב פדיונות של 40 מיליון שקל שנרשמו ב-3 ימי המסחר האחרונים שלפני ראש השנה.



מתחילת החודש רשמו הקרנות הכספיות גיוסים גבוהים בסך 0.6 מיליארד שקל. עקב דחיית הנפקת מק"מ 911 ביום אחד, ניצלו הקרנות הכספיות את כמות המזומנים הפנויה. לאחר הנפקת המק"מ 911 נרגעו הגיוסים לקרנות הכספיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully