וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לין: בלי עובדים זרים מחירי הדירות יעלו

חיים ביאור

12.9.2010 / 17:20

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין התייחס למצוקה בעבודה זרה בענף הבנייה. לדבריו, במצב הנוכחי החלטת השר אטיאס לשווק קרקעות ל-3,000 דירות - חסרת משמעות

"בענף הבנייה חסרים כיום לפחות 4,000 עובדים מקצועיים בתחום העבודות הרטובות הכוללות בין השאר את עבודות השלד והגמר. מחסור זה מונע מהקבלנים להגדיל את נפח הבנייה ולכן מחירי הדירות ימשיכו לעלות", כך אמר היום נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין.

לדבריו, במצב הנוכחי של מחסור חריף בעובדים זרים, החלטת משרד השיכון לשווק באמצעות מינהל מקרקעי ישראל, קרקעות המיועדות לבניית 3,000 דירות נוספות במטרה להוריד את מחירי הנדל"ן - היא החלטה חסרת משמעות.

על פי נתוני התאחדות תאגידי כוח אדם זר שבמסגרת איגוד לשכות המסחר, קיימת כיום דרישה ל-1,000 טייחים, 1,300 טפסנים, 1,000 רצפים ו-700 ברזלנים בנוסף ל-6,200 העובדים המקצועיים הנמצאים כיום בישראל בענף. עיקר הביקוש הוא לקידום פרויקטים של בנייה באיזור המרכז. 35% מהבקשות הן עבור פרויקטים בדרום ו-15% מהבקשות עבור פרוייקטים בצפון.

על פי החלטת הממשלה, מכסת העובדים הזרים המותרת כיום בענף הבנייה עומדת על 8,000 עובדים, כאשר בפועל מועסקים רק 6,200 עובדים מקצועים זרים בלבד. על פי החלטת הממשלה, עד סוף 2011 תבוטל לחלוטין האפשרות להביא ארצה עובדים זרים לענף הבנייה.

באיגוד לשכות המסחר טוענים כי גם חברות הבנייה הגדולות מתריעות שבמצב הנוכחי לא ניתן להגדיל את היקפי הבנייה. "במקרה הטוב, הקבלנים מנסים לשמור על המצב הקיים, אך לא יוכלו לקדם פרוייקטים חדשים", טוענים באיגוד. לדברי עמיר בקיש, סמנכ"ל התפעול של חברת הבנייה א.דטרי, "היקף התחלות הבנייה הוא 32 אלף בממוצע לשנה והוא צפוי לרדת משמעותית אם לא יימצא פתרון לבעיית המחסור בכוח אדם בענף ואם תבוטל מכסת העובדים הזרים".

בה בעת נשיא התאחדות הקבלנים, נסים בובליל, פנה אתמול לשר התמ"ת בנימין בן אליעזר, בקריאה להגדיל את מכסת העובדים הזרים בענף הבנייה. "זו הדרך היחידה לעצור את העלייה במחירי הדירות בטווח הקרוב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully