וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תרכוש את הסטארט-אפ הישראלי קוויקסי

גיא גרימלנד

13.9.2010 / 9:00

בחברה מאור יהודה, שמאפשרת ליצור סרטים וירטואליים מקטעי וידיאו, הושקעו 3.5 מיליון דולר. לפי מקורות בענף, היקף העסקה הוא עד 10 מיליון דולר. המרוויחים: הקרנות דוקור ועופר היי-טק והיזמים גדי רויז, רוני אמירה, אסף הראל ופבל יוסיפוביץ'

ענקית האינטרנט גוגל מבצעת רכישה שנייה של חברת סטארט-אפ ישראלית: החברה תרכוש את הסטארט-אפ מאור יהודה קוויקסי (quiksee) - כך נודע ל-themarker. בשוק מעריכים כי היקף העסקה הוא עד 10 מיליון דולר. בגוגל ישראל ובקוויקסי סירבו להתייחס לידיעה.

קוויקסי מאפשרת לגולשים ליצור סרטים וירטואליים מקטעי וידיאו. מאחורי החברה עומדים שני גופי השקעה מוכרים: דוקור אינטרנשיונל ועופר היי-טק, שהשקיעו בה - לפי חברת המחקר ivc-online - 3.5 מיליון דולר בלבד.

החברה הוקמה ב-2002 על ידי היזמים גדי רויז, רוני אמירה, אסף הראל ופבל יוסיפוביץ' - שכיום לא ממלא תפקיד בחברה. קוויקסי היא בוגרת החממה הטכנולוגית ניות, ומאחוריה עומדים - בנוסף לעופר ודוקור - כמה אנג'לים פרטיים.

זו הרכישה השנייה של גוגל בישראל. באפריל רכשה את הסטארט-אפ לאבפיקסיז תמורת כ-25 מיליון דולר.

גוגל נמצאת בתקופה האחרונה בבולמוס רכישות. ב-2010 רכשה החברה 19 חברות טכנולוגיות, וקוויקסי תהיה הרכישה ה-20 שלה השנה. מאז 2001 רכשה גוגל 79 חברות. חלק לא מבוטל מהחברות עוסקות במדיה חברתית, כשהמטרה של גוגל היא לשפר את היצע השירותים שלה בקרב נגד פייסבוק.

לטייל עם גוגל


קוויקסי, או בשמה השני mentorwave technologies, מאפשרת לגולשים להפוך את סרטוני הווידאו שהם מצלמים לסרטון שלם אינטראקטיבי. בסרטון הדגמה של החברה היא מציגה כיצד גולש מצלם בפארק כמה קטעי וידאו, לאחר מכן הוא מעביר את הסרטים שצילם מהמצלמה למחשב באמצעות התוכנה של קוויקסי. התוכנה מנתחת את הסרטים ויודעת לאחד את סרטוני הווידאו לסרטון אחד פנורמי - המאפשר מעין סיור וירטואלי. את הסרטון השלם ניתן לקשר עם שירות המפות של גוגל (google maps), ולתת לו תיאור ותגית.

התוכנה של קוויקסי טובה לשימושים רבים: בתי עסק יכולים לערוך באמצעותה סרטון וידאו ולשתף אותו בשירות המפות של גוגל. בנוסף, ניתן לשתף את סרטון הווידאו גם ברשתות החברתיות פייסבוק ומייספייס.

בקוויקסי מציינים שבניגוד לצילום פנורמי שדורש כמה ימי הפקה, התוכנה שלהם מאפשרת יצירת סרטון בתוך כמה דקות שניתן לצפייה אונליין. החברה מציעה את שירותיה בחינם, אך משווקת גם מוצר בתשלום בשם studio pro, המיועד לארגונים גדולים ועסקים.

לא ברור בשלב זה מה היקף המכירות של קוויקסי נכון ל-2010, אך הערכה היא שלא מדובר בסכום גדול במיוחד.

התוכנה של קוויקסי מהווה את החתיכה החסרה של גוגל בכל הקשור לשירות street view שלה. בשירות זה גוגל מאפשרת לכל גולש לצפות בתמונות סטילס של מיקומים המופיעים בשירות המפות של גוגל. התוכנה של קוויקסי תעשיר את שירות המפות של גוגל בכך שתאפשר לכל גולש להעלות סרטון אינטראקטיבי מכל מקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully