וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן חדש בשוק הסיגריות: פישמן במגעים לרכישת יבואנית כאמל וקנט

מאת שרון שפורר ומיכאל רוכוורגר

13.9.2010 / 6:49

בלעדי היקף המכירות של גלוברנדס, שמחזיקה בנתח של 15% משוק הסיגריות בישראל, הוא כ-1.3 מיליארד שקל בשנה. הערכת השווי של החברה במו"מ קודמים - כחצי מיליארד שקל



>> איש העסקים אליעזר פישמן מנהל מגעים לרכישת החברה הישראלית גלוברנדס, העוסקת ביבוא סיגריות והפצתן. פישמן מתכוון לבצע את הרכישה באמצעות החברה הפרטית שבבעלותו, פישמן רשתות.

גלוברנדס הוקמה לפני כעשור. החברה היא יבואנית ומפיצה בלעדית בישראל של מוצרי תאגיד ג'י.טי.איי (ג'אפן טבקו אינטרנשיונל), ובכלל זה של מותגים כמו כאמל, וינסטון, מור ומאגנה. מאז 2007 מייבאת החברה ומפיצה בלעדית גם את מוצרי ב.א.ט (בריטיש אמריקן טאבקו), שבין מותגיה קנט, פאל מאל, ווג ורוטמנס.



על-פי סקירה של דן אנד ברדסטריט על תעשיית הסיגריות מ-2009, גלוברנדס מחזיקה בנתח השוק השלישי בגודלו בישראל של 15%, אחרי מ.ח אלישר (יבואנית מרלבורו), המחזיקה ב-50%, ודובק - שמחזיקה ב-30% מהשוק. על-פי הסקירה, שכוללת את הנתונים העדכניים ביותר על התעשייה, ברבעון הראשון של 2009 יובאו לישראל 107 מיליון חפיסות סיגריות בשווי מוערך של כ-50 מיליון דולר. כלכלני החברה חזו במאי 2009 כי צריכת הסיגריות בישראל ב-2009 תסתיים בהיקף של 380 מיליון חפיסות - כלומר כ-7.5 מיליארד סיגריות בשווי של כ-5.7 מיליארד שקל.



גלוברנדס נשלטת על ידי ירון גזית, המחזיק בכ-75% ממניותיה ומשמש גם יו"ר שלה. מנכ"ל החברה הוא עדי נצר. היקף המכירות השנתי של גלוברנדס הוא כ-1.3 מיליארד שקל, והרווחיות הגולמית שלה היא כ-15% מהמכירות.



החברה מוכרת את מוצריה ב-10,000 נקודות מכירה בישראל. משרדי החברה ממוקמים באזור התעשייה פולג, והיא מעסיקה כ-160 עובדים. גלוברנדס מחזיקה גם בצי רכב שמנה, נכון לתחילת 2008, כ-120 כלי רכב - מתוכם 70 רכבי הפצה.



בשוק הקמעונות אמרו אתמול שגלוברדנס נמצאת על המדף כבר זמן רב. הערכת שווי שבוצעה בחברה בעבר נסובה סביב חצי מיליארד שקל. עם זאת, מכיוון שמדובר בתחום שמוטה רגולציה ומיסוי ואינו סינרגטי לעסקים של פישמן, ייתכן שהעסקה בוצעה לפי שווי נמוך יותר. לא ברור אם פישר מתכוון לרכוש את השליטה בחברה או להיכנס אליה כשותף.



האג"ח נסחרו ב"זבל"



הפעילות של קבוצת פישמן מתרכזת בתחום הנדל"ן המניב והבנייה למגורים, באמצעות החברות שבשליטתה. האחזקה המרכזית של פישמן היא כלכלית ירושלים, המחזיקה בנכסים בישראל, צפון אמריקה, מרכז אירופה ומזרח אסיה בשווי של כ-22 מיליארד שקל. החברה גם שולטת במבני תעשייה.



פישמן שולט באמצעות נכסי פישמן ומבני תעשייה בדרבן השקעות, וכן בחברות כמו מירלנד, הפועלת ברוסיה; סוויטלנד, הפועלת במדינות חבר העמים לשעבר; ומונדון, הפועלת בהודו.



בשיאו של המשבר הכלכלי, נסחרו האג"ח של כלכלית בתשואות "זבל" של יותר מ-20%, והיה חשש בשוק שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה ותיאלץ להגיע להסדר חוב. בסופו של דבר, בזכות סיוע מבנקים במחזור הלוואות, מימוש נכסים ומשיכת דיווידנדים ממבני תעשייה - וכן בזכות ההתאוששות בשווקים - הצליחה כלכלית לעמוד בכל התחייבויותיה, והאג"ח של החברה חזרו להיסחר בתשואה יציבה של כ-6%.



מלבד הפעילות בנדל"ן, מחזיק פישמן בכ-30% מקבוצת ידיעות תקשורת, הוא שולט בעיתון "גלובס" ומחזיק בכ-12.5% מ-hot. בנוסף, הוא שולט בפישמן רשתות - המחזיקה בשורה של חברות בתחום הקמעונות, בהן הום סנטר, טויס אר אס, בסט ביי, zer4u ,big box ו-celio.



לא התקבלה תגובתו של פישמן לידיעה. את תגובתה של חברת גלוברנדס לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully