וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולמוס הרכישות של ענקית האינטרנט

גיא גרימלנד

13.9.2010 / 6:49



>> מדוע גוגל נמצאת בבולמוס קניות של חברות סטארט-אפ? המגזין "ביזנס אינסיידר" התייחס לעניין במאמר שפורסם בשבוע שעבר, וציין כי יש לכך סיבה אחת בסיסית: החברה מסוגלת להרשות זאת לעצמה, מאחר שקופת המזומנים שלה נאמדת במיליארדי דולרים.

אבל לטענת "ביזנס אינסיידר", ישנה סיבה נוספת: העובדה שגוגל כבר אינה נתפשת כחברה סקסית, מה שמקשה עליה לגייס כישרונות מצוינים בתעשייה. מי שתופסת את מקומה היא פייסבוק.



רוב הרכישות של גוגל הן של חברות סטארט-אפ קטנות שכוללות יזמים מוכשרים. ב"ביזנס אינסיידר" מבהירים כי למעשה, גוגל לא רק רוכשת טכנולוגיה שמשלימה חורים, אלא זו גם הדרך שלה לשכור עובדים מוכשרים.



ניתן להניח שגוגל תמשיך לבצע רכישות בקצב מוגבר. מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר באחרונה: "ההזדמנויות נמצאות שם. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו. אנחנו במוד של השקעה לטווח ארוך".



כיום, יותר מ-90% מההכנסות של גוגל מגיעות מערוצי הפרסום הרגילים שלה. לא מעט פרויקטים שלה, כמו google wave, בוטלו והוקפאו. למרות זאת, גוגל מעוניינת להמשיך לנסות למצוא טכנולוגיות חדשניות שיסייעו לה לייצר ערך גדול יותר לגולשים בעולם האונליין.



מנגד, גוגל לא נתקלת בהתנגדות מצד יזמי הסטארט-אפים. במציאות הנוכחית, שוק ההנפקות מרוסק ולא מאפשר הזרמת כספים לחברות סטארט-אפ. היזמים, שרואים הזדמנות לאקזיט מהיר של כמה עשרות מיליוני דולרים, מבינים שהרבה יותר טוב למכור כעת מאשר לחכות לסיכוי הקטן להקים חברה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully