וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח התחרותיות של הפורום הכלכלי העולמי: ישראל במקום 24

מאת מוטי בסוק

13.9.2010 / 6:49

ישראל עלתה שלושה שלבים לעומת הדו"ח הקודם. מחברי הדו"ח: "החוזק העיקרי של ישראל הוא היכולת המצוינת שלה להתחדש"



>> ישראל ממוקמת במקום 24, עם 4.91 נקודות, בדו"ח התחרותיות של הפורום הכלכלי העולמי ל-2010-2011. בדו"ח הקודם, דורגה ישראל במקום 27. בראש הדירוג ניצבת שווייץ, עם 5.63 נקודות, לפני שוודיה, סינגפור, ארה"ב וגרמניה. ישראל מקדימה את איחוד האמירויות, שהגיעה למקום 25 עם 4.89 נקודות.

מחברי הדו"ח מדגישים כי "ישראל עלתה שלושה שלבים, אחרי ירידה מתמדת במדד התחרותיות בשנים האחרונות. החוזק העיקרי של ישראל היה ונותר היכולת המצוינת שלה להתחדש". מושב הקיץ של הפורום הכלכלי העולמי (מתכנס מסורתית בחורף בדאבוס) מתקיים השנה בטיאנג'ין, סין ויימשך שלושה ימים.



לקראת הכנס פירסם הפורום הכלכלי את הדו"ח השנתי החדש שלו. הדו"ח מדרג 139 מדינות, בינהן כל המדינות המפותחות בעולם. בדו"ח מספר קטגרויות ראשיות וקטגוריות משנה. בקטגוריה הראשית חדשנות ישראל מדורגת במקום 11 בעולם, כאשר בתת הקטגוריה של איכות מוסדות המחקר המדעי, ישראל ממוקמת במקום הראשון.



במספר הפטנטים השימושיים למיליון איש ישראל דורגה רביעית, בנגישות לטכנולוגיות מתקדמות, וגם בשמירה על זכויות מלווים ולווים ישראל דורגה במקום הששי. בנושא תוחלת החיים ישראל ניצבת במקום עשירי, ובנושא תמותת ילדים ישראל במקום 19.



בנושא הריכוזיות ישראל זוכה למיקומים גבוהים. בתת הקטגוריה רמת התחרותיות בשוק המקומי, המשק הישראלי מדורג במקום 22. בתת הקטגוריה של שמירה על האינטרסים של מיעוט מחזיקי המניות ניצבת ישראל במקום 25. מאידך, בתת הקטגוריה של מידת הזמן הנדרשת לפתיחת עסק, ישראל מדורגת במקום 102.



בנושא איתנות המערכת הבנקאית דורגה ישראל במקום 13, ובהתפתחויות במשק הפיננסים במקום 14. בתת הקטגוריה איתנות על המשקיע דורגה ישראל במקום החמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully