וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף במיל' רון-טל בדרך לחברת החשמל

אבי בר אלי

13.9.2010 / 8:30

בעקבות סיכום בין ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ, רון-טל, המכהן כיום כיו"ר חברת נמלי ישראל, יחליף בתפקיד את מוטי פרידמן כיו"ר דריקטוריון חברת החשמל

יו"ר חברת נמלי ישראל, אלוף (במיל') יפתח רון-טל, צפוי להתמנות ליו"ר דירקטוריון חברת החשמל - כך נודע ל-themarker. זאת, בעקבות סיכום שאליו הגיעו בימים האחרונים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ.

רון-טל יחליף בתפקיד את מוטי פרידמן, שפרש מתפקידו לפני כשבעה חודשים.

רון-טל, נשוי ואב לשבעה, השתחרר מצה"ל ב-2006, לאחר ששימש מפקד זרוע היבשה, ובחלוף כמה חודשים מונה בידי שר התחבורה דאז, שאול מופז, ליו"ר חברת נמלי ישראל (חנ"י).

רון-טל נחשב לאחת הדמויות המקושרות במגזר הצבאי, והמשיך גם לעסוק בתחום הביטחון גם לאחר שחרורו. בחודשים האחרונים עלה שמו של רון-טל כמועמד אפשרי לתפקיד יו"ר חברת החשמל, על רקע היכרותו עם חוגי הימין מתקופת שירותו הצבאי. ואולם, באחרונה הוארך מינויו לתפקיד יו"ר חנ"י בקדנציה נוספת.

הסמכות למינוי יו"ר דירקטוריון חברת החשמל הועברה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים מידי שר התשתיות (ישראל ביתנו) לראש הממשלה (הליכוד), שאמור היה להגיש מועמד מוסכם לתפקיד עם שר האוצר. ואולם מאז סיום כהונתו של פרידמן בפברואר השנה, לא הצליחו השניים להגיע להסכמות, כשאת מקומו של פרידמן ממלא בינתיים רו"ח מיכה לזר.

לפני כחודשיים עלה שמו של הח"כ לשעבר אפי איתם כמועמדו של נתניהו לתפקיד, אך שטייניץ התנגד למינוי פוליטי לכאורה זה, כשבמקביל פנתה תנועת אומ"ץ למבקר המדינה בבקשה שיתערב במהלך.

רון-טל נכנס לחברת החשמל בעת קריטית להמשך פעילותה. זאת, נוכח קשייה הפיננסיים והודעתה כי תפסיק להשקיע בפעילות פיתוח של משק החשמל - וכן נוכח המשא ומתן המחודש ליישום הרפורמה המבנית בחברה.

מלשכת שר האוצר סירבו להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully