וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני היוצרים: "שקלאר מתחמק מפגישות ומדיון בנוגע להשקעה ביצירה הישראלית בתקופת הרפורמה"

מאת אופיר בר-זהר

13.9.2010 / 6:49

בלעדי לטענת היוצרים גם 2011 תהיה "שנה אבודה בעבור הפקות המקור בערוץ 1". רשות השידור: "המנכ"ל יזם והקים ועדה לתיאום עבודת היוצרים מולנו, שאותה הוא מעודד ודוחף באופן אישי"



>> ארגוני היוצרים טוענים כי מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר מתחמק מפגישה אתם ונמנע מניסוח אמנה שתסדיר את ההשקעה בתוכן ישראלי בתקופת הרפורמה ברשות. זאת, על אף שהצדדים הגיעו להסכמות עקרוניות בעניין הקמתה של ועדה משותפת שתדון בעניינים אלה כבר לפני כחודשיים - כך עולה ממכתב ששלחו שבעת ארגוני היוצרים לשקלאר והגיע לידי themarker.

היוצרים כותבים כי משמעות מעשיו של שקלאר היא ש-2011 תהיה "עוד שנה אבודה בעבור הפקות המקור החיצוניות בערוץ 1". לדבריהם, "במשך חודשיים אנחנו מנסים לקבוע פגישה עם נציגי הרשות כדי שהוועדה תתחיל בעבודתה, אך ללא הועיל. פעם אחר פעם אנחנו מתבשרים שבהנחייתך נדחית הפגישה".



שקלאר מגלה יחס מחפיר כלפי היצירה הישראלית, מטיחים היוצרים במנכ"ל הרשות. "למן ראשית כהונתך, לפני יותר מארבע שנים התבלט ערוץ 1 בסכומי ההשקעה העלובים שהקצה להפקות מקור חיצוניות, בייחוד בתחום הדרמה, ובזמן המועט שהקצה להן על המסך. זאת בניגוד מוחלט לחובתו על פי חוק ולתפקידו הציבורי", כתבו.



עוד מציינים היוצרים כי למרות היחס שהפגין שקלאר בעבר כלפי היצירה הישראלית והיוצרים, "החלטנו לפני חודשיים להיפגש עמך בלב פתוח ובנפש חפצה, מתוך רצון להניח למחדלי העבר. על בסיס עבודת הוועדה המשותפת אמורים היוצרים והרשות לבנות תוכנית עבודה ל-2011. אלא שחודשיים יקרים מפז התבזבזו, תוכנית עבודה כמובן שאינה קיימת, ו-2011 מציצה מעבר לפינה. כמה מאכזב לגלות שהרצון הטוב והכוונה האמיתית היו נחלת הצד שלנו בלבד".



רשות השידור לא עומדת בכללי החוק הקובעים כי עליה להשקיע 36% מהכנסותיה בתוכן מקורי. ב-2009 השקיעה הרשות כ-10 מיליון שקל בתוכן מקורי, לעומת מחויבות של כ-150 מיליון שקל. אם הרשות תעמוד במחויבותה לאמנה המתוכננת, הדבר יפנה סכומי כסף גדולים לשוק היצירה ואולי יפחית מעט מהתלות של השוק בערוצים 2 ו-10 ובחברות הכבלים והלוויין, שכבר לא מעט שנים משמשות מקור ההכנסה העיקרי של היוצרים הישראלים.



מרשות השידור נמסר בתגובה כי: "מנכ"ל הרשות שקלאר יזם והקים ועדה לתיאום עבודת היוצרים מול רשות השידור, שאותה הוא מעודד ודוחף קדימה באופן אישי. במהלך אוגוסט לא התקיימו פגישות, על שום הקושי למצוא מועדים מתאימים לשני הצדדים בגלל החופשות. במהלך ספטמבר נקבעו שתי פגישות, אחת בוטלה על ידי היוצרים והשנייה בוטלה בשל אילוצי לוח זמנים על ידי הרשות.



"היוצרים מודעים לכך שרק אחרי שהרפורמה תצא לדרך אפשר יהיה להשקיע סכומים משמעותיים בהפקות חוץ. מנכ"ל הרשות מקווה שהרפורמה אכן תקרום עור וגידים עד סוף 2010 ואז בתקציב 2011 יוקצה סכום משמעותי יותר להפקות חוץ. למרות הקשיים שבהם מצויה הרשות, רק בתקופה האחרונה אושרו עשרות תוכניות דרמה, תעודה ותרבות חדשות.



"מנכ"ל הרשות מקווה שהקשר בין גופי היוצרים לבין רשות השידור יתקיים באמצעות פגישות ולא באמצעות מכתבים המוצאים את דרכם אל התקשורת טרם הגיעו אל הנמענים ברשות השידור, ומקווה כי הרוח הטובה ששררה בפגישות שהתקיימו עד כה תימשך גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully