וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפון לדרום: הישראלים עוברים לנפוש בנגב

עירית רוזנבלום

13.9.2010 / 19:30

מאירוח בסגנון של פעם בקיבוץ ועד לסוויטות שמשקיפות על נוף מדברי - הנגב נראה כמקום החם הבא של תיירות הפנים. לקראת סוכות, אלו מספר המלצות למקומות הקסומים של דרום הארץ

בנגב מרגישים בעוצמה רבה את עונת המעבר השנה. בשל החום הכבד וההתקצרות המהירה של היום, החצבים פורחים כבר כעת במדרונות של בקעת צין, החבצלות יחלו לפרוח בסוכות והחלמוניות בתחילת אוקטובר.

חג הסוכות מתאפיין בשנים האחרונות בביקוש רב למקומות לינה בנגב. לדברי מיכל עוזיהו, רכזת התיירות ברשות לפיתוח הנגב, יש מגוון אפשרויות בנגב - לינה בצימרים, אירוח בקיבוצים, בחאנים ובחניוני לילה, פסטיבלים, סיורים ומסלולים עצמאיים. לדברי רז ארבל, רכז התיירות ברמת הנגב, חלה השנה עלייה של כ-20% בלינות בצימרים לעומת 2009 ועלייה של 10%-15% בלינות בחאנים, באוהלים ובבקתות הבוץ.

ברמת הנגב מדווחים על עלייה בהיקף התנועה לאילת דרך כביש 40 - באר שבע-מצפה רמון - הזורמת עד לצומת אוהלים. מרבית הנוסעים לאילת עוצרים בחוות הבודדים, רוכשים יין או גבינות ועוצרים להפסקה ממושכת במתחם שנפתח בתחנת הדלק פז בעבדת.

במועצה האזורית רמת הנגב מתכננים פעילויות לכל המשפחה בציפייה למבקרים בסוכות: טיולי אופניים בליל ירח מלא, פעילות חווייתית לילית בדיונה שליד ניצנה, סיורי יין ביקב רוטה, מסיק בקיבוץ רביבים, סיור וסדנאות במרכב לפיתוח רמת הנגב לחקלאות, מופע אורקולי במכון למורשת בן גוריון, ואירועים בחי-נגב רביבים, ובמרחצאות אחוזת הבריאות נווה מדבר. כדי לקבל מידע על הפעילויות השונות אפשר להיכנס לאתר האינטרנט www.gonegev.co.il.

ארבל ממליץ על לינה משפחתית באוהלי האירוח או בחאנים המדבריים. לדבריו, מדובר בחוויה משפחתית נעימה שאינה כרוכה בהוצאות כבדות. "כולם ייהנו מלינה במאהל ומישיבה עם הילדים ליד המדורה", הוא אומר.

בכל אתרי הלינה המדבריים יש מקלחות עם מים חמים ושירותים נקיים. ארוחות ומצרכים לארוחות קלות ניתן לרכוש במכולות בישובי המועצה.

גלידה מחלב כבשים

אזור נוסף בנגב הוא מרחב שקמה-בשור, הנמצא במרחק של שעה מגוש דן. מדובר בחבל ארץ כפרי וייחודי. את מקומם של נחל שקמה, נחל בשור ויובליו, שהיו עורקי החיים המקומיים בעבר, תופסים כיום מפעלי מים שמשמשים תפאורה למטיילים או לחקלאים. באביב מתכסה האזור במרבד משובץ בצבעי פריחה.

באזור פועלים שמונה אורחנים המציעים לינה כפרית בקיבוצים וכ-45 צימרים ויחידות אירוח מגוונות וייחודיות. באזור גם מגוון מסלולי טיול רגליים, ומסלולים לאופניים ולרכבי שטח.

בנגב ממשיכות פעולות הפיתוח התיירותי. מוזיאון המים בניר עם שודרג ומציע סיורים מודרכים בנושא מים, חקלאות והתיישבות. במקום נפתח אוהל בדואי ענק. במחלבת צאלה-משק צאן, מציעים בנוסף לסיורים ולטעימות גם ארוחות גבינות. המקום מציע גם אטרקציה ייחודית - גלידה ביתית מחלב כבשים; לסיור החקלאי נוספה גם חממה לקטיף עצמי ומבוך תירס ייחודי, שייפתח בסוכות.

מעל בתרונות רוחמה מוצעות טיסות בכדור פורח בחבילת "הכל כלול" הכוללת טיסה, לינה, טיפול ספא וארוחות; מתחם הבריכה והחמאם בצאלים שופץ ושודרג ומציע בילוי במים הצוננים בבריכה או במים תרמו-מינרליים בחמאם.

רינת רוזנברג, רכזת התיירות במועצה האזורית ערבה תיכונה, מפרטת שבערבה נפתחו בשנה האחרונה שורה של יזמויות מקומיות ובהן טיולי סוסים, סדנאות יצירה, קייטרינג, מסעדה באירוח ביתי ופרויקט אמנים על כביש 90, המאפשרים הצצה על עבודותיהם של האמנים.

הנגב התאים את עצמו לרמת המחירים בצפון. במרבית הקיבוצים בנגב לינת לילה תעלה 500-700 שקל לזוג ותוספת לילד תהיה 100-200 שקל. בצימרים במושבים המחירים נעים בין 500 ל-800 שקל לזוג, רובם עם ארוחת בוקר, ותוספת לילד נעה בין 75 ל-100 שקל.

בנגב אפשר גם למצוא סוויטות במחירים שנעים בין 1,300 ל-1,500 שקל. אך בדרום אפשר גם למצוא מגוון גדול של אפשרויות לינה זולות כמו חאנים, חניונים ואוהלי אירוח שמחיריהם 50-100 שקל לאדם.

רמת הנגב - נוף מדברי מהחלון

במרחק מה מביתם, בהתיישבות בודדים ברמת הנגב, בנו באחרונה יערה ואבי סרגוסטי שתי סוויטות זהות ומהודרות שעונות לשם גפן ותאנה.

הסוויטות בנויות מאבן טבעית ומשתלבות בנוף המדבר ורכס ההרים. הן משקיפות אל נחל הרועה. אבי ויערה מפיקים במחלבה הביתית גבינות עזים. ניתן לבקר ולטעום מהגבינות ולבקר את העזים בדיר. הסוויטות מתאימות לחופשה רומנטית ומאובזרות במלואן.

לפרטים: www.haroa.co.il

עין יהב - ללון בין התמרים

ארנון לבנת ואשתו מוריאל, הממשיכים את העבודה החקלאית במשק ההורים, הקימו שלוש בקתות עץ צבועות לבן לאירוח בין עצי מטע תמרים צעיר.

הבקתות חדשות ומאובזרות, מתאימות לחופשה זוגית או משפחתית. לכל בקתה מרפסת עץ מקורה וחצר פרטית עם מנגל, ערסל וגינת תבלין. ארוחות אפשר לקבל לבקתה או בחדר האוכל המשותף. כניסה חופשית לבריכת היישוב.

לפרטים: 5450772-052

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עין הבשור - חופשה אורגנית

טבע הבשור הוא משק אורגני המתמחה בשיווק ירקות אורגנים. אמנון עוזיהו, מוותיקי החקלאות האורגנית בישראל, מארח במקום קבוצות מטיילים.

האירוח מתחיל בהרצאה על האזור והחקלאות. בהמשך מסיירים המבקרים בחממות, מתכבדים בירקות אורגניים וטועמים ליקרים המיוצרים במקום. במקום שלושה צימרים בני שני קומות הנמצאים בסביבה שקטה וירוקה. בקתות העץ מאובזרות בטלוויזיה, פינת ישיבה בחצר ובריכה ביישוב הפתוחה לאורחי הצימר ללא תשלום.

לפרטים: 90-90-25-800-1

שדה בוקר - לילה בבית הילדים

לפני שנתיים החליטה שנטל גל-ים לשפץ את בית הילדים השומם ששימש את ילדי קיבוץ שדה בוקר.

הבית שומר על רוח התקופה ופתוח למשפחות ולקבוצות מטיילים. המוצר התיירותי הייחודי מאפשר לחוות כיצד חיו בחברה הקיבוצית בלינה משותפת. בבית חמישה חדרי שינה. במקום מקלחות ושירותים משותפים. בתשלום נוסף ניתן לקבל ארוחות בחדר האוכל של הקיבוץ.

לפרטים: 7579340-050

  • עוד באותו נושא:
  • הנגב
  • נופש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully