וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב לבייב ישלם לגיאולוג שמעון גילר 2.5 מיליון שקל בגין הפרת הסכם

מאת הילה רז

13.9.2010 / 6:49

גילר טען כי התקשר בחוזה בעל פה עם לבייב וחברת לידר קומפני שחיפשו שטח מתאים למחצבת חצץ בצפון. לפי הסיכום שהופר, גילר אמור היה לקבל לפחות 10% משווי הפרויקט



>> לב לבייב וחברות המחצבים לידר קומפני ולידר ניהול ופיתוח שבשליטתו ישלמו לגיאולוג שמעון גילר 2.5 מיליון שקל לאחר שהפרו הסכם שכר טרחה שנכרת עמו - כך קבע בשבוע שעבר השופט חגי ברנר מבית משפט השלום בתל אביב.

בתביעה שהוגשה לפני חמש שנים טען גילר, גיאולוג המתמחה בחציבה, כי התקשר ב-1992 בחוזה בעל פה עם לב לבייב והחברות שחיפשו שטח מתאים למחצבת חצץ בצפון. הסיכום, לגרסת גילר, היה שאם המחצבה תוקם בשטח שאותו איתר, תשולם לו תמורה שלא תפחת מ-10% משווי פרויקט החציבה או לחלופין תמלוגים של 75 אגורות עד שקל אחד עבור כל טון של חומר חציבה שיופק. לטענת גילר, אף שהמחצבה הוקמה בשטח שאיתר, סירבו הנתבעים לשלם לו את השכר המוסכם בעבור פעילות המחצבה בין 2000 ל-2004. לפיכך הגיש גילר, באמצעות עו"ד ערן לב, תביעה בגין התמלוגים המגיעים לו לטענתו ל-2000-2004. יצוין כי פסק דין קודם של בית המשפט המחוזי בתל אביב מ-2004 קבע כי על לבייב לשלם לגילר 1.75 מיליון שקל על דרך הפשרה בעבור התמורה שלה הוא זכאי בגין 1994-1999.



לבייב ולידר קומפני טענו להגנתם כי שווי הפרויקט היה שלילי ולכן התובע אינו זכאי לתשלום כלשהו. השופט ברנר הסתמך בפסק דינו על קביעות בית המשפט המחוזי שדן בעבר בסכסוך בין הצדדים וקבע כי המחוזי האמין לגרסתו של גילר בנוגע לשתי הדרכים החלופיות שסוכמו לגבי תשלום שכרו. בנוסף, השופט אימץ את פסיקת המחוזי לפיה גילר הוא שיזם את הפרויקט וכי הנתבעים הפרו את ההסכם בכך שלא שילמו לו תמורה.



ברנר ציין כי המנעות לבייב ולידר קומפני מלהציג עדות סותרת לעדותו של גילר בעניין הסיכום עמו על שכרו פועלת לחובתם של הנתבעים. הוא קיבל את תחשיבו של גילר שלא נסתר על ידי הנתבעים לפיו הוא זכאי לתמלוגים של 2.5 מיליון שקל. השופט הטיל על הנתבעים לשלם לגילר הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך 130 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully