וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה סודות ליצירת תרבות של חדשנות

מאת טוני שוורץ

13.9.2010 / 6:49

כדי לעודד תהליכים יצירתיים בחברה צריך לבצע שינויים מהותיים



>> כשיבמ ערכה באחרונה סקר בקרב 1,500 מנכ"לים כדי לגלות מהן תוכניותיהם לגבי התנהלות מוצלחת בעולם שהמורכבות בו גדלה והולכת, דורגה היצירתיות כאחת מיכולות המנהיגות החשובות ביותר. אך האם המנהיגים הבכירים באמת מוכנים לבצע את השינויים הנדרשים כדי לטפח תרבות של יצירתיות?

הנה כמה מהלכים שעל מנהלים לנקוט כדי לעודד יצירתיות:



1. ענו על צורכי העובדים. הכירו בכך שהטלת ספק בשמרנות - המפתח ליצירתיות - מתחילה בהטלת ספק באופן שבו מצופה מאנשים לעבוד. באיזו מידה נענים צרכיהם הפיסיים, הרגשיים, המנטליים והרוחניים במקום העבודה?



2. למדו יצירתיות באופן שיטתי. ישנם חמישה שלבים מוגדרים היטב לחשיבה יצירתית: תובנה ראשונית, ספיגה, דגירה, הארה ואישור. הם אינם תמיד גלויים אך יכולים לספק מפת דרכים באופן המשלב חשיבה אנליטית ודדוקטיבית וחשיבה של התמונה הגדולה.



3. טפחו תשוקה. הדרך המהירה ביותר להרוג יצירתיות היא להכניס אנשים למסגרת כללים שאינה מעודדת את דמיונם. חפשו דרכים שיעניקו לעובדים הזדמנויות להביע את עצמם.



4. גרמו לעבודה להיות חשובה. כשמנהיגים מגדירים יעד משכנע שמתעלה מעל לתחומי העניין האישיים של העובדים, הם מניעים את החשיבה היצירתית.



5. ספקו זמן. זמן הוא משאב נדיר בארגונים שחיים לפי מוטו גדול יותר, מהר יותר. אך הדרך הטובה ביותר להשיג חדשנות היא להקדיש לכך פרקי זמן נטולי הפרעות.



6. העריכו את ההתחדשות. בני אדם נועדו להוציא אנרגיה במשך פרקי זמן קצרים יחסית - לא יותר מ-90 דקות - ואז להתאושש. השלב השלישי של התהליך היצירתי מתרחש רק כשאנו מתרחקים מהבעיה: למשל, יציאה להליכה או האזנה למוסיקה.



הכותב הוא נשיא ומנכ"ל דה אנרג'י פרוג'קט ומחבר הספר "הדרך שבה אנו עובדים אינה עובדת: ארבעה צרכים נשכחים שמניעים ביצועים נהדרים"



***



הסוגיה: איך לעודד יצירתיות בארגון?



הפתרון: לתת לעובדים דרכים יצירתיות לפעולה



הדרך: להרפות מהכללים הנוקשים, לקבוע פרקי זמן שמוקדשים לחשיבה, לעודד התרחקות מהבעיה על ידי יציאה מהמשרד או האזנה למוסיקה



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully