וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פימקו וגולדמן סאקס חוזים: הבנק הפדרלי ירכוש אג"ח ויפיל התשואות לשפל

סוכנויות הידיעות

13.9.2010 / 9:25

בבנק אוף אמריקה צופים כי התשואה על אג"ח ממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים תרד ב-2011 לשפל של 1.75%



משקיעי האג"ח הגדולים סבורים כי יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ידחוף מטה את התשואות על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב לרמות השפל של שנות ה-50, עם סבב נוסף של רכישות אג"ח.



גולדמן סאקס ופימקו צופים כי הבנק הפדרלי ישוב עוד השנה לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות, על מנת למנוע, מה שהם רואים כסיכוי של 25%, שהכלכלה תיפול למיתון. בנק אוף אמריקה צופה כי פעולות הבנק המרכזי ישלחו את התשואות על האג"ח הממשלתיות לעשר שנים לשפל של 1.75% ברבעון הראשון של 2011.



התשואות על אג"ח ממשלתיות של ארה"ב עלו בשבוע שעבר, לאחר שארה"ב מכרה אג"ח בשווי 67 מיליארד דולר, ובעקבות הנפקות אג"ח בפורטוגל ובאירלנד, אשר הרגיעו מעט את החששות בנוגע לכלכלת אירופה. התשואה על אג"ח ממשלתיות האמריקאיות לעשר שנים עלתה ב-0.1% ל-2.79%.



הנגזרים מראים, כי המשקיעים מהמרים על ירידה בתשואות על אג"ח ממשלתיות, בשיעור שלא נראה מאז שהבנק המרכזי החל לרכוש אג"ח ממשלתיות במארס 2009. זאת למרות נתוני המקרו הטובים מהצפוי שהגיעו בשבוע שעבר משוק העבודה וממגזר הייצור. קובעי המדיניות מנסים לדחוף את המשקיעים לנכסים בסיכון גבוה יותר, כמו אג"ח קונצרניות, על מנת לשמר את הצמיחה ולעודד את גיוס העובדים.



"הבנק הפדרלי יצטרך לפעול מראש ולחדש את ההרחבה הכמותית, לנוכח ההאטה בצמיחה. הבנק הפדרלי יהיה אגרסיבי ברכישות, משום שהם לא רוצים לקחת את הסיכון שזה לא יעבוד והם יאבדו את האמינות", אמרה פריה מיסרה, ראש חטיבת אסטרטגיית הריבית בארה"ב של בנק אוף אמריקה מריל לינץ' בניו יורק.



מיסרה צופה כי הבנק הפדרלי יתחיל לרכוש אג"ח ממשלתיות בשלושת החודשים הבאים של השנה הבאה. ב-1 בספטמבר הוריד בנק אוף אמריקה את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב ב-0.1% ל-2.6% והנמיך את תחזיתו ל-2011 לצמיחה של 1.8%.



"רכישות האג"ח של הבנק הפדרלי עשויות להסתכם בטריליון דולר בסבב נוסף של הרחבה כמותית", לדברי ז'אן הציוס, כלכלן בכיר בגולדמן סאקס. הציוס צפה את המיתון האחרון שנה לפני שהמכון הלאומי למחקר כלכלי בארה"ב (nber) הכריז שארה"ב נכנסה אליו.



בעבר המשקיעים פנו לאג"ח ממשלתיות, בתקופות של עלייה באבטלה. ב-1953 נפלו התשואות על האג"ח במקביל לירידות בשוקי המניות, ושוב ב-1958, כששיעור האבטלה הגיע ל-7.5% - שיא של תשע שנים - במהלך ממשל אייזנהאואר. התשואה על אג"ח ממשלתיות אמריקאיות לעשר שנים הגיעה לשפל של 2.29% באפריל 1954, אך בדצמבר 2008, בשיאו של הקיפאון בשוקי האשראי, ירדה לשפל חדש של 2.04%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully