וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית הכפילה תחזית הצמיחה לגוש היורו: התמ"ג צפוי לצמוח ב-1.7%

רויטרס

13.9.2010 / 12:49

כלכלת גרמניה צפויה לצמוח השנה ב-3.4% - כמעט פי שלושה מהתחזית הקודמת מחודש מאי



כלכלת גוש היורו צפויה לצמוח השנה בשיעור כמעט כפול מכפי שצפו תחזיות קודמות, בעיקר הודות לצמיחה חזקה יותר בגרמניה - כך על פי תחזית שפירסמה היום (ב') הנציבות האירופית.



הנציבות צופה כעת כי התמ"ג של 16 מדינות גוש היורו יצמח ב-1.7% השנה, כמעט פי שניים מהתחזית הקודמת של הנציבות מחודש מאי, אשר צפתה צמיחה שנתית של 0.9%. ב-2009 רשמה כלכלת גוש היורו נסיגה של 4.1%.



תחזית הנציבות האירופית תואמת את התחזיות האחרונות מכיוון הבנק המרכזי של אירופה, אשר הודיע ב-2 בספטמבר כי הוא צופה צמיחה של 1.4%-1.7% בגוש היורו השנה. לטענת הנציבות, רוב הסיכונים שהעיבו על תחזיות הצמיחה אוזנו, אך גורמים כמו חוסר האיזונים בעולם, רמות החוב הגבוהות והמתיחות המתמשכת בשוקי האג"ח הממשלתיות עדיין ממשיכים להכביד על התחזית.



"כלכלת אירופה נמצאת בדרך להתאוששות, יותר חזקה מכפי שצפינו באביב, וההתאוששות בביקוש המקומי מבשרת טובות עבור שוק העבודה", אמר האחראי על העניינים הכלכליים והמוניטריים בנציבות, אולי רן.



הנציבות צופה כי ברבעון השלישי והרביעי של 2010, תרשום כלכלת גוש היורו צמיחה רבעונית של 0.5% ו-0.3% בהתאמה, לאחר צמיחה של 1% ברבעון השני.



הנציבות האירופית כמעט שילשה את התחזית לכלכלת גרמניה, והיא צופה כעת כי הכלכלה הגדולה באירופה תצמח השנה ב-3.4%, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 1.2%. בנוסף, הועלו התחזיות לצמיחתן של כלכלות צרפת, איטליה והולנד, והתחזית לנסיגה בכלכלת ספרד הורדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully