וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת עזה צומחת בקצב מואץ

13.9.2010 / 14:30

ההקלות הישראליות והסיוע הבינ"ל הובילו לזינוק של 16% בכלכלת הרצועה במחצית הראשונה של השנה, כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל". עוד דווח כי גם הגדה צמחה באותה תקופה ב-9%

הכלכלה הפלסטינית רשמה צמיחה מואצת השנה הודות להקלות הישראליות בסגר על השטחים, סיוע של ארגונים וגופים בינלאומיים ורפורמות מקיפות במגזר הפיננסי שיזמה הרשות הפלסטינית - כך עולה מנתוני קרן המטבע הבינלאומית (imf), שצוטטו בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". לפי הערכות ה-imf, כלכלת הגדה המערבית צמחה ב-9% במחצית הראשונה של 2010 וכלכלת עזה צמחה ב-16%.

מחבר הדו"ח, אוסמה כנען, הזהיר כי הצמיחה החזקה ברשות הפלסטינית לא תוכל להימשך ללא התקדמות בתהליך השלום והקלות נוספות בסגר הישראלי. למרות הצמיחה המהירה, כלכלת עזה עדיין נמצאת במצב קשה לאחר שנים של צמיחה שלילית.כמו כן, הצמיחה קטנה בהרבה מכפי שהייתה ב-1994, בעיצומו של תהליך אוסלו, או ב-2007, לפני שצה"ל הידק את הסגר על השטחים בעקבות השלטות חמאס על עזה. שיעור האבטלה בעזה עומד כיום על יותר מ-35%.

כנען וכלכלנים אחרים ב-imf העריכו כי הצמיחה המואצת שנרשמה בעזה במחצית הראשונה של השנה היא אירוע חד פעמי, שנבע מכך שתושבי עזה הורשו לפתע לרכוש מוצרים בסיסיים רבים שלא יכלו לרכוש בשלוש השנים קודם לכן. בהמשך השנה צפויה הצמיחה בעזה להאט באופן משמעותי, ולהסתכם ב-8% עבור כל שנת 2010. ממצאיה של ה-imf יתפרסו בדו"ח בכנס תורמים בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully