וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 בכירים בגולדמן סאקס יאבדו השנה את השותפות בחברה לטובת שותפים חדשים

ניו יורק טיימס

13.9.2010 / 14:09

השותפים לשעבר ימשיכו לקבל שכר בסיס של 200 אלף דולר בשנה, אך יפסידו בונוסים של מיליוני דולרים



בוול סטריט - הפיכה לשותף היא הישג מקביל לזכייה בלוטו. בסתיו הקרוב, לאחר הליך בחירה חשאי, יזכו 100 ברי מזל בשותפות זו, אשר תקנה להם שכר גבוה ומסלול ישיר לדרגים הגבוהים בחברה. מה שמעטים מחוץ לגולדמן יודעים הוא שכרטיס הלוטו הזה יכול גם להילקח מהם בקלות.



60 בכירים בגולדמן עלולים לאבד את השותפות שלהם השנה על מנת לפנות מקום לדם חדש, לדברי מקורבים לעניין. ההליך הזה, במסגרתו מנופים מדי שנתיים שותפים בחברה, מוכר כ"דה-פרטנריזציה". חלק מן הבכירים הללו עוברים לעבוד במקומות אחרים, בעוד שאחרים נשארים בחברה.



בגולדמן סאקס 35 אלף עובדים, אך רק 375 שותפים. שרי האוצר של ארה"ב לשעבר הנרי פולסון ורוברט רובין הם שותפים, כמו גם מושל ניו ג'רזי לשעבר, ג'ון קורזין, גם הוא שותף בבנק.



"שותפות בגולדמן סאקס היא הפסגה של וול סטריט. אם אתה מצליח להגיע לשם, אתה מסודר לכל החיים", אמר מייקל דריסקול, לשעבר בכיר בבר סטרנס.



עם זאת, מי שמנושל מהשותפות סופג מכה קשה לא רק לאגו, אלא גם למשכורת. בכירים שמאבדים את השותפות ממשיכים לקבל שכר בסיס של 200 אלף דולר בשנה, אך הבונוסים שלהם, שיכולים להגיע לכמה מיליוני דולרים בשנה טובה, נעלמים עם השותפות.



אחת הסיבות לכך שגולדמן מוציא שותפים היא חשש כי אם השותפות תהפוך לרחבה מדי, היא תאבד מהאטרקטיביות שלה, לדברי מקורות המעורבים בתהליך. תקופת השותפות הממוצעת כיום היא שמונה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully