וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות מורידה את ההמלצה לדיסקונט השקעות בשל רמות מינוף גבוהות ודיסקאונט נמוך

טל לוי

13.9.2010 / 15:39

מחיר היעד למניה עומד על 81.4 שקלים - 14% יותר ממחירה בשוק



בית ההשקעות פסגות הוריד הבוקר את המלצתו למניית מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. האנליסט נועם פינקו הוריד את המלצתו מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" והעניק למניה מחיר יעד של 81.4 שקלים - גבוה ב-14% ממחיר המניה הבוקר.



עם זאת, פינקו מדגיש כי דיסקונט השקעות צפויה לחלק לבעלי המניות דיווידנד שיבטא תשואה של 10%-15% על פי שווי החברה, אולם רק בהנחה שדסק"ש תצליח למחזר את החוב הגדול לבעלי איגרות. לדעת פינקו, הנחה זו נראית סבירה ובמיוחד לנוכח העובדה שדסק"ש מחזיקה במניות של חברות בנות בשווי של 12.8 מיליארד שקל. לשם השוואה, תשואת הדיווידנד הנהוגה במדד תל אביב 25 עומדת על 3%.



מחיר היעד של פינקו מייצג דיסקאונט של 6% לעומת שווי האחזקות הסחירות של דסק"ש (כלומר שווי החברה בהן היא מחזיקה) או דיסקאונט כלכלי של 12% הנובע מחישוב השווי ה"הוגן" של החברות. מדובר בפערים נמוכים יחסית שגורמים לפינקו להוריד המלצתו.



דסק"ש היא חברת אחזקות המחזיקה בלא מעט חברות אולם האחזקות הבולטות ביותר הן , ו. מתוך כך, מהווה סלקום כ-40% משווי תיק האחזקות של דסק"ש. האיום העיקרי על סלקום הוא מכיוון הרגולציה והורדת דמי הקישוריות ל-6.87 אגורות בלבד. דמי הקישוריות הן התשלום שמשלם הלקוח עבור שיחה לרשת סלולרית אחרת.



שופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל ממשיכה להיות ההשקעה היציבה ביותר של דסק"ש. מנגד, מכתשים אגן מתמודדת עם לא מעט אתגרים ובכללם מחיקות מלאים וכן מחיקות ערך בשל בדיקת רשויות הבריאות בברזיל. כמו כן, מתמודדת מכתשים עם ירידה ברווחיות שנובעת גם מירידה ממחירי המכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully