וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: פלאפון תשלם למדינה 150 מיליון שקל תמלוגים על קווי הטלפון הניידים

הילה רז

13.9.2010 / 16:11

זאת עבור הרשות להפעיל שירותי רדיו וטלפון נייד בין השנים '94 ועד '96



חברת פלאפון תשלם למדינה כ-150 מיליון שקל תמלוגים שלא שילמה עבור הרשות להפעיל שירותי רדיו וטלפון נייד בין השנים 1994 ועד 1996, כך קבעה בשבוע שעבר השופטת אסטר שטמר מבית המשפט המחוזי בפתח תקווה.



בעבר שילמה פלאפון 130 מיליון שקל תחת דרישתה בתביעת נגד שהגישה את החזר התשלום.
פלאפון טענה בבית המשפט כי הדרישה לתשלום התמלוגים אינה חוקית והיא הלינה על רכיבים שונים של החישוב. להגנתה היא טענה כי אין מקור חוקי לחיוב בתשלום התמלוגים ולכן תביעת המדינה צריכה להידחות. לשיטת בזק, מאחר שהרישיון להפעלת הרשת ניתן לה בפברואר 96' - התוקף הרטרואקטיבי שנקבע בו בטל. "התמלוגים לפי טיבם הם חיוב במס, וללא הסדר חוקי תקף אין להם בסיס, בוודאי לא רטרואקטיבי", הסבירה פלאפון.




המדינה התבססה על חוק הבזק כנוסחו עד תחילת 96' לפיו היה רשאי שר התקשורת לקבוע בצו חובת תשלום תמלוגים עד ל-8% מהכנסות החברה. השופטת דחתה את טענות פלאפון לפיהן התמלוגים מהווים נטל מס נוסף וציינה כי הרישיון לספק שירותי טלפון נייד ללקוחות הוא שיצר את אפשרות הרווח אצל פלאפון, וממנו נגזרת חובת תשלום התמלוגים.



לפי השופטת, הרישיון שניתן לפלאפון ב-'96 ניתן באופן רטרואקטיבי והוא הצמיח לחברה הטבות ניכרות, ואולם החקיקה הרטרואקטיבית נתנה תוקף ממשי להסכמת הצדדים ונחשבה סבירה בנסיבות העניין. השופטת ביקרה את פלאפון על כך שטענה נגד המדינה כאילו נאלצה לפעול עד מתן הרישיון כעבריינית ללא רישיון והגדירה את הטענה "חסרת תום לב, וככזו שאין לתת לה תוקף".



לפי הסכם הפשרה שנחתם בין המדינה לבין בזק, שרכשה את פלאפון ב-'94, שילמה בזק את חובותיה של פלאפון למדינה שנוגעים לחודשים ינואר עד אוקטובר של אותה שנה. בזק שילמה למדינה 153 מיליון שקל לפי ההסכם. השופטת פוסקת כי על פלאפון לשלם את התמלוגים בעבור שירותי הקווים הטלפוניים הניידים בגין הכנסותיה לתקופה שמאוקטובר '94 ועד פברואר 96'.



השופטת הורתה למדינה לבצע תחשיב לגבי הסכומים שמגיעים לה לפי הנחיות שערכה השופטת. על פלאפון להעביר את התחשיב לבדיקת פלאפון בתוך שבועיים ובעוד כחודש וחצי יגישו הצדדים חישוב מוסכם או השגות. המדינה העריכה אתמול את חובה של פלפון כלפיה בכ-150 מיליון שקל. השופטת חייבה את פלאפון לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד למדינה בסך 400 אלף שקל.



סגן בכיר ליועץ המשפטי במשרד האוצר, עו"ד אלדר דוכן, מציין כי "התביעה הוגשה בסוף שנת 2000 והתעקשות משרד האוצר לגבות את מלוא סכום התמלוגים שלא שולם, תוך ניהול התביעה בבית המשפט עד קבלת פסק דין לטובת המדינה, מהווה מסר ברור כי המדינה עומדת על זכויותיה ונוקטת בכל האמצעים על מנת לגבות את התמלוגים המגיעים לה".



המדינה יוצגה בבית המשפט על ידי עו"ד אהובה סימון ועו"ד איריס בורשטיין מפרקליטות מחוז ת"א. את פלאפון ייצגו עוה"ד ארי וקסלר, גלעד פורת ואוהד דונגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully