וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בעליות שערים

טל לוי

13.9.2010 / 16:48

יום המסחר השני בבורסה בתל אביב המשיך את המומנטום החיובי של פתיחת תשע"א: ת"א 25 הוסיף 0.4% לערכו, ת"א 100 התחזק ב-0.5% ומניית ספן רשמה זינוק של 288%

יום המסחר השני לשנת תשע"א בבורסה של תל אביב התנהל בעליות שערים קלות כהמשך למומנטום החיובי מפתיחת השבוע אתמול: מדד ת"א 25 עלה ב-0.45 וננעל ברמה של 1,181.5 נקודות והוא מרוחק כעת רק ב-4.8% מרמת שיא. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.5% וננעל ברמה של 1,097.1 נקודות. מדד מניות הנדל"ן עלה ב-1% ומדד מניות הבנקים איבד 0.5%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.9 מיליארד שקל. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים של עד כ-1% אשר נמשכו גם סמוך לתום שעות המסחר בתל אביב.

בסיכום תש"ע הציג שוק המניות הישראלי עליונות מרשימה בהשוואה לשווקים הבינלאומיים: מדד ת"א 100 עלה ב-19.4% לעומת עלייה של 3.7% בלבד במדד S&P500 האמריקאי ובהשוואה לירידה של 0.5% במדד MSCI WORLD העולמי. ביום רביעי בשעה 18:30 תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט.

בשבוע שעבר פורסמו מספר נתוני מקרו כלכליים בארה"ב שהצביעו על מגמות סותרות. כעת ממתינים האמריקאים למדד המחירים לצרכן שיפורסם ביום שישי ואשר צפוי לעלות ב-0.2%. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר שלשום כי התקדמות יציאתה של ארה"ב מהמיתון היה עד כה "איטי עד כדי כאב". אובמה מינה את יועצו הכלכלי אוסטן גולסבי לתפקיד יו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא. אתמול התראיין גולסבי לרשת פוקס והעריך כי שיעור האבטלה בארה"ב (כ-9.6%) צפוי להישאר גבוה עוד זמן ממושך.

עם התקרבות המועד בו תכריז ועדת ששינסקי על מדיניות תשלומי התמלוגים על תגליות גז ונפט, מתלהט המאבק בין מי שמצדד בהעלאת התמלוגים לבין מי שמתנגד. אתמול שלחה ח"כ שלי יחימוביץ מכתב ליצחק תשובה, השותף בתגלית הגז תמר מול חופי חיפה, וכתבה לו כי הוא "קורא תיגר על זכותו של הריבון לקבוע מדיניות לטובת הכלל". בין המניות השותפות בתגלית תמר ניתן למצוא את ישראמקו, דלק קידוחים ודלק אנרגיה וכן את שותפות רציו שמחזיקה ב-15% משטחי קידוח לווייתן הסמוך.

שותפות גבעות צפויה לפרסם עד יום רביעי הקרוב את התוצאות הסופיות של מבחני ההפקה שבוצעו בקידוח "מגד 5" שליד ראש העין. מניית השלד הבורסאי ספן רשמה זינוק אדיר של 288% לאחר שהודיעה כי תצטרף לשותפות הזדמנות ישראלית המעוניינת לרכוש 10% מרישיון חיפוש הגז שרית. שמיר השקעות - המרכזת את חיפושי הגז בקבוצת יולי עופר - זינקה גם היא ב-36% לאחר שזינקה אתמול בכ-40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully