וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו הפרסום ירוק

עדיה פיטרמן

13.9.2010 / 17:13

הולנדי שהיגר לישראל ייבא מארץ מולדתו שיטת פרסום אקולוגי שמטביעה מסרים פרסומיים באמצעות ניקוי



אם דרכתם על פרסומת, והכוונה היא לא לפלייר, ולא לשלט חוצות שנפל, אלא לפרסומת שמוטבעת על המדרכה, כנראה שנתקלתם בפרסום של גרין-גרפיטי. מאחורי פרסומים כאלה עומד נילס קרמר, 32, הולנדי במוצאו, שנתקל בפרסום הירוק של חברת גרין גרפיטי ההולנדית באחד מביקוריו בארץ מולדתו והחליט לייבא אותו לישראל.



"ביקרתי חבר באמסטרדם שגר מול המטה של החברה, והיה קשה לפספס את הפרסום שלהם בעיר, התלהבתי מסוג הפרסום הזה וחשבתי שחבל שאין כזה בישראל", מספר קרמר. לאחר שלושה ביקורים עם מחשבות דומות, החליט לבסוף לפנות לחברה שהוקמה על ידי הפרסומאי ג'ים באום וקיימת כבר כשלוש שנים, בהן התרחבה ל-12 סניפים ברחבי העולם. בתחילת השנה הקים קרמר את הסניף הישראלי הפועל בשיטת הזכיינות.



קרמר הנו בעל ניסיון בתחום השיווק, ובעבר עבד בחברה גדולה ליצוא פירות וירקות. הוא הגיע לישראל לפני 11 שנים, לאחר לימודי מוסיקה לתואר ראשון בהולנד, כמתנדב בקיבוץ ניר-דוד. בתקופת שהותו בישראל פגש את חברתו שלימים הפכה לאשתו ובעקבותיה נשאר כאן. "מאז למדתי עברית, למדתי פסיכולוגיה עבדתי בשיווק, והתחלתי להתעניין בנושא איכות הסביבה והחלטתי להיות עצמאי", הוא מספר. "רציתי להיות עצמאי כי אני יזם בנפשי, אוהב להקים ולקדם דברים שאני מאמין בהם ולא הרגשתי שבחברה גדולה אני יכולה לעשות את זה".



בגרין גרפיטי מצא קרמר את השילוב של בין שמירה על איכות הסביבה ושיווק. החברה נוקטת בפרסום חוצות שלא מזהם את הסביבה ואחת שיטות הפרסום המרכזיות שלה מבוססת על הטבעת מסרים פרסומיים באמצעות ניקוי משטחים קיימים, כמו מדרכות. "אנחנו מכינים שבלונות עם הכיתוב או האיור, מניחים על המדרכה, ועל ידי קיטור ולחץ מים אנחנו מנקים אותה", מסביר קרמר.



"בכל הטבעה של שבלונה נעשה שימוש בכ-14 ליטר מים, ואת בזבוז המים אנחנו מחזירים לסביבה על ידי תרומת יורו לכל הטבעה". גם פליטת גזי החממה ממכונת הקיטור וממכוניות החברה מוחזרים באמצעות חישוב והמרה לסכום כספי אותו תורמת החברה לפרויקט אנרגיה מתחדשת שמתקיים בסין. שיטה נוספת של החברה היא הטבעות המסרים בחול, אשר מתאימה לחופים הרבים בישראל. "הטבעות בחול מחזיקות דקות, אך הפעולה עצמה מושכת תשומת לב ועניין", אומר קרמר, "בשיטה זו אנחנו מכינים חותמת והטבעה עם לוגו או כמה מילים".



בנוסף לשיטות החברה בעולם פיתח קרמר בסניף בישראל שיטה נוספת לפרסום האקולוגי - הטבעת מסרים באמצעות התזת חימר. "התזת החימר החלה בעקבות בקשות של לקוחות להטבעות בצבע, מאחר ושיטת הניקוי מאפשרת רק הטבעות בשחור לבן", מספר קרמר, "חשבתי על אפשרות אחרת מחומר מתכלה המשלבת צבע ומצאתי שהחימר אקולוגי לחלוטין ובעל צבעים". את החימר מתיזים בזוג של מברשת-אוויר לתוך השבלונה, גם כן על מדרכות. "המודעות נשארות חודש ואף יותר לעומת עשרה ימים בפרסום רגיל", מוסיף קרמר.



ההשקעה הראשונית בעסק הסתכמה בכ-50 אלף שקלים, מהון עצמי, לקניית ציוד ובדיקתו בשטח, "ובעיקר עבור הזמן שלי, עבור השיווק, ובעיקר בהסדרת הפעילות מול הרשויות לקבלת אישורים", אומר קרמר. ההסדרה מול הרשויות כללה קביעת אגרות פרסום ייחודיות, לסוג הפרסום שאינו מוכר ומקובל. "כל עירייה יצרה אגרה בדרך שלה", מציין קרמר.



בנוסף להשקעה הראשונית משלם קרמר תשלום השנתי עבור הזיכיון, בסכום של כמה אלפי יורו. במסגרת הזיכיון מספקת החברה ההולנדית לסניפים את הידע, שם המותג והאתר העולמי. מלבד הסכום השנתי משלם קרמר גם אחוז מסוים מכל קמפיין. הצפי להחזר ההשקעה הוא בחצי שנה הקרובה, ואת המחזור קשה להעריך, "מאחר והתשלום הוא לפי קמפיין", אומר קרמר. לדבריו קמפיין ממוצע מורכב ממינימום 40 הטבעות בעלות של כ-500 שקלים להטבעה, וקמפיינים גדולים יכולים להגיע עד ל-2,000 הטבעות.



קרמר אחראי על כל היבטי הניהול בהם השיווק, הכספים והמכירות. הוא מנהל את העסק מהבית, בעזרת קבלני משנה שמבצעים את העבודה בשטח, ביניהם מעצבי שבלונות, מייצרי שבלונות, ומטביעים בשטח. "יש כבר פניות מפרטיים ומחברת פרסום שרוצים להיות סוכנים", מציין קרמר. "לעיתים אני מרגיש לבד בעקבות העצמאות, אך אני מקבל תמיכה מהקרובים ומתייעץ עם אנשי מקצוע – דבר חשוב מאוד כעצמאי", הוא אומר, "רצוי להתייעץ כמה שיותר. עצמאי טוב כל הזמן לומד, ומי שלא לומד לא מצליח".



עד כה עבד קרמר עם לקוחות כמו ד"ר לק ועיריית ראשון לציון, "ויש עוד כמה בקנה איתם אני מנהל משא-ומתן, ומלבד זה ישנה פעילות לצירוף עוד ועוד עיריות כדי לאפשר את סוג הפרסום הזה בכל הארץ", הוא אומר. "החזון הוא לפתח כמה שיותר שיטות לפרסום אקולוגי ונקבל רעיונות בשמחה אם יפנו אלינו עם כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully