וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית מור: "עלות פיתוח 'תמר' כפולה; אין אפשרות לייצא את הגז"

אבי בר-אלי

13.9.2010 / 18:00

"עלות פיתוח 'תמר' עשויה לעלות מ-2.9 ל-5 מיליארד דולר; לא קיימת טכנולוגיה להנזלת גז טבעי בעומק הים"



"הבעיה של יזמי החיפושים - והיא בעיה שהם דנים בה - היא מציאת פתרון טכנולוגי שיוכל לאפשר את ייצוא הגז הטבעי שיימצא" - כך אמר ד"ר עמית מור, בעלי חברת הייעוץ אקו-אנרג'י. לדבריו, לא קיימת היום בעולם טכנולוגיה להנזלת גז טבעי בעומק הים, והנחת צינור ליוון או לטורקיה תארך 10-15 שנים לפחות, וגם אז תביא לתמחור גבוה יחסית של הגז (עד 10 דולר למיליון btu). כך שספק אם מכירתו תהיה כדאית. מור אמר עוד כי הקמת מתקן הנזלה יבשתי בישראל אינה ריאלית מבחינה ציבורית, ולכן נשקלה האפשרות לעשות שימוש במתקני ההנזלה הקיימים במצרים.



באשר לפרויקט פיתוח תמר, אמר מור כי לדעתו עלות הפרויקט תגיע ל-4-5 מיליארד דולר - ולא 2.9 מיליארד דולר כפי שדיווחו עד כה השותפות. מכאן, טען מור כי התחזיות לרווחים עצומים מוקדמות.



באשר לדיון הציבורי הסוער שהתפתח סביב סוגיית התמלוגים אמר מור כי "אני חרד לרמת הטון הציבורי שהתפתח בחודשים האחרונים. כל איש ציבור זוכה לקיתונות של בוז, ולך תוכיח שאין לך אחות. זה מעורר דאגה רבה לשיח הציבורי. יש ארגונים שאני לא יודע מאיפה באו, משני הצדדים, ואני מבקש מכולנו להוריד את הטונים של הוויכוח ולהתמקד עניינית בדיון החשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully