וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מתכננת מסילת רכבת שתגיע עד אירופה

סוכנויות הידיעות

13.9.2010 / 20:09

חתמה על הסכם של 2 מיליארד דולר עם איראן להקמת מסילה שעשויה להמשיך דרך עיראק וסוריה עד לים התיכון



סין ואיראן חתמו אתמול על הסכם בהיקף של שני מיליארד דולר להקמת מסילת ברזל במערב איראן אשר תחבר בין טהרן לעיראק, ואשר בהמשך אמורה להוות חלק מרשת מסילות ברזל שתגיע מסין ועד לחופי הים התיכון בשטחה של סוריה, ואף תתחבר עד לאירופה. הפרויקט כבר הוכתר על ידי פרשנים בתור "דרך המשי החדשה".



ניקלס סוונסטרום, מנהל מכון המחקר של מרכז אסיה באוניברסיטת ג'ון הופקינס בארה"ב, אמר בראיון לעיתון הבריטי "טלגרף" כי ההסכם מהווה שלב ראשון בדרך להקמת תשתית מסילות רכבת בכל מרכז אסיה על ידי סין. "הגיוני שאם בונים מסילת רכב לאיראן, יבואו בעקבותיה הסכמים להקמת מסילות רכב למרכז אסיה", אמר סוונסטרום, אשר העריך כי המסילות יחוברו בהמשך למדינות דוגמת טג'יקיסטן, קירגיסטן ובסופו של דבר ייצרו נתיב יבשתי שמחבר בין סין לאירופה, תוך יצירת "דרך משי מודרנית".



"מבחינת סין, הדבר עשוי להוזיל את עלות העברת סחורות לאירופה ב-5%-6%", אמר סוונסטרום. סין, אשר מפתחת רשת רכבות מהירות בתחומה, הציגה תוכניות לחיבור מסילות רכבת בין בייג'ינג ללונדון, הן דרך רוסיה והן דרך מרכז אסיה.



לאחר השלמת הקמת רשת הרכבות הסינית באסיה, ואחרי ביצוע התוכניות בטורקיה להקים מנהרת רכבת מתחת למצרי הבוספורוס, אשר תחבר את אירופה לאסיה, ניתן יהיה - לפחות באופן תיאורטי - לעלות על רכבת בלונדון, ולהגיע בתוך 23 ימים לבירת בנגלדש, דאקה. מסלול רכבת כזה יהיה באורך של יותר מ-10 אלף קילומטר, ויצור נתיב רכבת חלופי בין אירופה למזרח הרחוק, לנתיב המסורתי של הרכבת הטרנס-סיבירית שעבר דרך רוסיה ומונגוליה בדרכו לסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully