וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנס התמלוגים חיכו - אבל תשובה לא בא

אבי בר-אלי

14.9.2010 / 6:56

חחברות הגז החרימו את האירוע



אוניברסיטת תל אביב אירחה אתמול את הכנס המדובר שעסק בסוגיית הכנסות המדינה מאוצרות הטבע שלה - אך בהרכב חסר. זאת, לאחר שנציגי חברות הגז בחרו שלא לקחת בו חלק.

ד"ר שרית בן-שמחון-פלג, מבית הספר לממשל ומדיניות באוניברסיטה, עלתה במהלך הכנס על הבמה והתנצלה על היעדרם של נציגי חברות הגז. לדבריה, מארגני הכנס פנו אל קבוצת דלק, חברת נובל אנרג'י האמריקנית ואפילו ישירות ללשכתו של יצחק תשובה. ואולם אלה התמהמהו עם תשובתם עד אתמול בבוקר, ובסוף לא התייצבו. "אנו מצרים על אי השתתפותם", אמרה בן-שמחון-פלג. את הכנס אירגנו הקרן החדשה לישראל - שסבלה באחרונה מקמפיין שלילי בגין תמיכתה בהעלאת השתתפות המדינה בהכנסות הגז - והאגודה לצדק חלוקתי והמכללה החברתית-כלכלית.



בכנס הופיע פרופ' אמיר ברנע, שציין בפתח דבריו כי הכין חוות דעת עבור חברות הגז תמורת תשלום. ואולם, הופעתו בכנס לא מנעה משותפויות הגז לטעון כי מדובר ב"כנס חד-צדדי, מוטה ופופוליסטי, שתכניו סומנו מראש, ולא בכדי נמנעו מומחים רבים מהשתתפות בבמת ההתלהמות וההסתה בחסות הקרן החדשה".



לאחר דבריו של ברנע, עלה אל הבמה ד"ר איציק ספורטא (הנמנה על פורום פעולה אזרחית של הרב מיכאל מלכיאור). "לא ראיתי עוד פרופסור שכתב משהו נגד שינוי המדיניות הפיסקלית על דעת עצמו. מפריע לי שכותבים לטובת חברות הגז רק בתשלום", אמר. ספורטא ביקר עוד את התיאורים הציוריים שבהם נקטו עורכי הדין של חברות הגז כדי לתאר את הפגיעה בהן לכאורה, והוסיף: "אתם מחורפנים? כולה מדברים על כסף. מיליארד שקל יותר או פחות - לא חשוב לכם, אבל חשוב לציבור".



אירוע משעשע נרשם כאשר נציב מס הכנסה לשעבר, משה גביש, ציין מעל הבמה את נושא מאבקה של משפחת עופר, בעלי קבוצת כיל, נגד העלאת התמלוגים הנגבים מפעילות הכרייה של הקבוצה. גביש ביקש את סליחת מי שמצוי בניגוד עניינים בנושא - וראה כיצד מנחה הפאנל, מיקי רוזנטל, שיצר את הסרט "שיטת השקשוקה" שביקר את משפחת עופר, צועד לאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully