וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזית-גלוב תנסה שוב להגיע ללונדון

מאת מיכאל רוכוורגר

14.9.2010 / 6:56

חברת הנדל"ן מחדשת את הניסיונות לרשום את מניותיה באירופה - אחרי שנכשלה בכך בעבר. בגזית מכינים תשקיף לגיוס 200-300 מיליון דולר, ומסמנים את הבורסה הבריטית בעדיפות ראשונה



>> חברת הנדל"ן גזית-גלוב חידשה בחודשים האחרונים את הניסיונות לבצע רישום כפול של מניותיה באחת הבורסות באירופה. בחברה, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, מעדיפים לרשום את המניות בבורסה הראשית בלונדון.



ראשי גזית-גלוב קיימו באחרונה סדרת פגישות עם בנקאי השקעות בתל אביב ובלונדון - בהם נציגים של סיטי בנק, דויטשה בנק, ג'יי.פי. מורגן, מורגן סטנלי ו-ubs. זאת, כדי לקבל אינדיקציה בנוגע לסיכויי ההצלחה של המהלך - לאחר שמהלך דומה נכשל לפני כארבע שנים.

לאחר הפגישות בחרו מנהלי גזית-גלוב בסיטי בנק ובדויטשה בנק כחתמי ההנפקה. כעת פועלים בחברה לקראת הכנת תשקיף לצורך הרישום הכפול. בכוונת החברה להנפיק לציבור 15%-20% ממניותיה ולגייס 200-300 מיליון דולר.



בסוף יוני 2010 החזיקה גזית-גלוב בנכסים בשטח של כ-6.3 מיליון מ"ר בכ-20 מדינות. נכסים אלה רשומים בספריה לפי שווי הוגן של 46.7 מיליארד שקל. הנכסים מניבים דמי שכירות שנתיים של כ-4.6 מיליארד שקל.



פעילות זו מתבצעת בעיקר באמצעות חברות בנות ומוחזקות - אקוויטי וואן האמריקאית, פירסט קפיטל הקנדית, אטריום האוסטרית וסיטיקון הפינית - כולן ציבוריות.



ייתכן גם שהמשקיעים יבקשו בהנפקת החברה דיסקאונט מסוים לעומת שווייה של החברה, בשל העובדה שמדובר בחברת אחזקות. זאת, אף שלא מדובר בחברת אחזקות טיפוסית, שכן פעילותה מרוכזת בתחום הנדל"ן, ולא במגוון של תחומים.



מניית גזית-גלוב רשמה ב-12 החודשים האחרונים תשואה של 37%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-5.4 מיליארד שקל. לפי ההערכות, ההנפקה עשויה להתבצע בתחילת 2011 על סמך הדו"חות השנתיים של החברה ל-2010.



בחברת גזית-גלוב אומרים כי הם רואים בהנפקה המשך טבעי להגדלת החשיפה של החברה למשקיעים בינלאומיים, שכן מרבית ההכנסות משכר דירה של גזית-גלוב אינן מגיעות מישראל, אלא מאירופה, קנדה וארה"ב. החברה גייסה בישראל אג"ח בהיקף של כ-8 מיליארד שקל.



מגזית-גלוב נמסר בתגובה: "החברה בוחנת מעת לעת אפשרויות גיוס שונות ובין היתר אפשרויות גיוס בבורסות מובילות בעולם, אם וככל שתתקבל החלטה בעניין זה תמסור על כך החברה את כל הדיווחים הנדרשים, בהתאם לדרישות הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully