וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים בירם דאגו לרווחי אקסלנס

מיכאל רוכוורגר

14.9.2010 / 6:56

לפני שבע שנים השקיע אקסלנס, אז בבעלותו של רוני בירם, מיליוני שקלים בודדים בבריטיש ישראל - שנוהלה על ידי אחיו עמיר בירם. אם מליסרון תרכוש את בריטיש, אקסלנס ירוויח 120 מיליון שקל



>> המנכ"ל השכיר של חברת הנדל"ן בריטיש ישראל, עמיר בירם, עשוי להפוך בקרוב לאיש עשיר מאוד. אם העסקה למכירת בריטיש תצא אל הפועל, הוא יגרוף לכיסו כ-80 מיליון שקל. גם החברה שהקים אחיו הבכור, רוני בירם, תרוויח יפה מעסקה שכזאת.



גיל דויטש ורוני בירם - המייסדים והמנהלים לשעבר של אקסלנס - יפנו בקרוב את כיסא היו"ר בו. אם לא יקרו תקלות של הרגע האחרון, השניים משאירים לאקסלנס מתנת פרידה נאה בהיקף של כ-120 מיליון שקל (כולל דיווידנדים שבריטיש חילקה) - זוהי התמורה שאקסלנס צפויה לקבל בגין חלקה במכירת השליטה בבריטיש לידי מליסרון ועופר השקעות של משפחת עופר.

ב-2003 רכש איש העסקים היהודי-בריטי ליאו נואי באמצעות uk one את השליטה בחברת נכסי אזורים מידי גנדן נדל"ן של נוחי דנקנר. נואי, ששילם תמורת החברה 360 מיליון שקל, חיפש משקיעים ישראלים רציניים שיצטרפו אליו בהשקעה. לשם ניהול הפעילות הוא הביא את עמיר בירם, שלפני כן שימש מנכ"ל אקסלנס חיתום.



בירם הציע לאחיו הבכור רוני להצטרף להשקעה בחברה של נואי, וכך אקסלנס השקיע דרך חשבון הנוסטרו מיליוני שקלים בודדים עם נואי תמורת הקצאה של מניות ב-uk one (כיום מחזיק אקסלנס כ-8.4% מהחברה). נואי ועמיר בירם הקימו את בריטיש ישראל ויצאו באמצעותה למסע מימושים ורכישות אינטנסיבי, שהפך במרוצת השנים את בריטיש לאחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות והחזקות בישראל. בריטיש נסחרת לפי שווי שוק של כ-2 מיליארד שקל ומחזיקה ב-20 קניונים ברחבי ישראל.



דויטש משמש עדיין יו"ר הדירקטוריון של בריטיש ישראל - אף שלפויו זבלדוביץ' שהצטרף לגרעין השליטה של בריטיש ב-2009 היתה זכות למנות יו"ר מטעמו - ואקסלנס הוביל וממשיך להוביל את כל גיוסי ההון והחוב שביצעה בריטיש ישראל בהיקף של מיליארדי שקלים בשנים האחרונות.



כעת מתברר שההימור המזערי של אקסלנס בהשקעה בנואי ועמיר בירם, השתלם ביותר. אם מליסרון והאחים עופר השקעות אכן ירכשו את השליטה בבריטיש (71%) תמורת כ-1.7 מיליארד שקל, המשקף לבריטיש שווי שוק של 2.4 מיליארד שקל - אקסלנס השקעות תקבל כ-120 מיליון שקל.



אקסלנס מנוהל על ידי דוד ברוך. מלבד ההשקעה בבריטיש ישראל, בית ההשקעות הוא בעל שליטה בחברת הניהול של קרן ריט 1, המתמחה בהשקעות בנדל"ן מניב בעיקר בישראל ונסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-577 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully