וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפקה החדשה של יקיר שעשוע

מאת מיכאל רוכוורגר

14.9.2010 / 6:56

שעשוע, שעד כה עסק בישראל בהפקת מופעי ענק, מנהל מגעים להצטרפות לגרעין השליטה בבוימלגרין אחזקות, שבבעלות שעיה בוימלגרין. בדרך הוא יצטרך לקבל את אישור מזרחי טפחות, אליו משועבדות מניות החברה הבת אזורים



>> חברת בוימלגרין קפיטל הוציאה אתמול לבורסה הודעה מפתיעה: החברה דיווחה כי בעלת השליטה בה, בוימלגרין אחזקות של שעיה בוימלגרין, מנהלת משא ומתן עם חברת וייס נייט אינווסטמנטס, שבשליטת איש העסקים יקיר שעשוע, בנוגע להצטרפותו לגרעין השליטה בחברה האם. בוימלגרין קפיטל לא סיפקה לבורסה פרטים נוספים לגבי העסקה. ככל הידוע, את המגעים מנהלים גיל טובול, מנכ"ל בוימלגרין קפיטל, ושעשוע.

אם העסקה תיסגר תהיה זו דריסת הרגל הראשונה עבור שעשוע בעולם העסקים בישראל. עד כה נקשר שמו בישראל בעיקר בהפקת אירועי ענק, כמו מימון הבאתו לישראל של זמר החיפושיות האגדי פול מקרטני ב-30 מיליון שקל. מקורבים לעסקה העריכו אתמול כי שעשוע לא מתכוון לבצע את ההשקעה בבוימלגרין לבד וכי עומדים מאחוריו משקיעים זרים בעלי ממון, שיוכלו לספק את החמצן המיוחל לבוימלגרין ולאזורים.



שעשוע גדל בסביון, שירת כלוחם ביחידה מובחרת וכיום הוא בן זוגה של יוצאת התוכנית "הישרדות" מרינה קבישר. הוא מתגורר בהרצליה פיתוח ומחזיק דירה נוספת בפרויקט סי אנד סאן בתל אביב. לפני כ-15 שנה נסע למוסקבה והקים שם חברת אבטחה שעסקה באבטחת אנשי ממון רוסים המעסיקה אלפי עובדים. שעשוע מושקע בנדל"ן ברוסיה, בלונדון ובארה"ב, וכן בתחום התעופה.



השקעה בבוימלגרין היא קפיצת ראש למים מסוכנים עבור מי שזוהי לו הטבילה עסקית ראשונית בשוק ההון הישראלי. בוימלגרין קפיטל נמצאת במצב עם התחייבויות בהיקף של יותר ממיליארד שקל.



אג"ח של החברה נסחרות בתשואה לפדיון ברוטו של מאות אחוזים - המשקפים את ציפיית המשקיעים לחדלות פירעון. עם זאת, בוימלגרין מחזיקה בכ-64% מחברת הנדל"ן אזורים, שבהחלט מושכת את עיני המשקיעים. אזורים היא מותג מבוסס בענף הבנייה הישראלי, ושווי השוק של מניות בוימלגרין בחברה הוא 364.6 מיליון שקל.



אלא שמניות אלה משועבדות לבנק מזרחי טפחות. הבנק העניק לבוימלגרין ב-2006 הלוואה של כ-700 מיליון שקל, ששימשה אותו לרכישת השליטה באזורים מידי קבוצת אי.די.בי. במסגרת ההסדר החדש לפריסת ההלוואה לתקופה של עד 10 שנים, שעליו סיכם מזרחי טפחות בקיץ 2009, העניק בוימלגרין ביטחונות בשווי של כ-88 מיליון דולר, ואולם בעקבות המשבר בשווקים ומצבו הפיננסי של בוימלגרין לא ברור כיום מהו השווי האמיתי של הביטחונות והאם ניתן לממש אותם באופן מיידי.



בעקבות הצטרפותו של שעשוע לגרעין השליטה סביר להניח שייטול על עצמו לפחות חלק מההלוואה שנתן מזרחי טפחות, וכן יזרים כסף לאזורים. היא אמנם הצליחה עד כה להימלט מהסדר חוב בעזרת התזרימים המתקבלים ממכירת הדירות וממיחזור הלוואות בנקאיות, אך אזורים עדיין זקוקה ללא מעט מזומנים כדי לשרת את החוב ולפתח את הפרויקטים שבהם היא מעורבת.



ככל הידוע, מבחינה פורמלית מזרחי טפחות לא יכול לטרפד את צירופו של משקיע חדש לגרעין השליטה בבוימלגרין קפיטל, אך הוא כן יכול - בהתקיים תנאים מסוימים - לקרוא לפירעון מיידי של ההלוואה שנתן, ובעקבות כך לממש את ביטחונותיו. נכון לעכשיו מהלך שכזה יאלץ את מזרחי טפחות לבצע מחיקות לא מבוטלות בגין ההלוואה ששוויה נמוך בכמה מאות מיליוני שקלים משווי הביטחונות שהוא מחזיק כיום.



בהתאם לכך וכדי לא להרגיז את מזרחי טפחות, לפי ההערכות של המקורבים לעסקה הצדדים לא יקדמו אותה לשלבים הסופיים כל עוד לא יקבלו את ברכתו של אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות, למהלך. לפי ההערכות, מזרחי טפחות ידרוש משעשוע לחזק את הביטחונות לבנק.



לאחרונה הצליחה בוימלגרין קפיטל להגיע להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, שבמסגרתו מחקו המחזיקים חוב של כ-140 מיליון שקל - לאחריו נשאר לחברה חוב של כ-360 מיליון שקל. בוימלגרין ויתר על הלוואות בעלים של 360 מיליון שקל ואחזקתו בחברה ירדה מ-90% לכ-69%.



בוימלגרין אמנם הצליח להגיע להסדר החוב בבוימלגרין קפיטל, אך בכך לא הסתיימו צרותיו מול המוסדות הפיננסיים בישראל. ביוני פתח בנק דיסקונט, בניהולו של גיורא עופר, חזית חדשה מול בוימלגרין. לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה למתן צו פשיטת רגל וכינוס נכסים כנגדו בעקבות אי עמידה בחוב שלו ושל החברות שבשליטתו לבנק של כ-77 מיליון שקל.



שבועיים לאחר דיסקונט שלח גם מזרחי טפחות מכתב אזהרה לבוימלגרין קפיטל שבו הבהיר לחברה כי נוכח הגשת הבקשה של דיסקונט, וכן בשל אי העמידה בחלק מאמות המידה הפיננסיות שסוכמו עם הבנק (בפרט בכל הקשור להונה העצמי של אזורים), הבנק שומר לעצמו את הזכות להעמיד את יתרת האשראי לפירעון מיידי ולפעול לגביית חובו באמצעות מימוש הביטחונות שניתנו לו.



מיכאל רוכוורגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully